Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. októbra 2013

Petíciu za výstavbu R2 podpísalo viac ako 16.000 ľudí



Petíciu za bezodkladné zaradenie budovania rýchlostnej cesty R2 v Trenčianskom kraji medzi najvyššie priority vlády podpísalo viac ako 16.000 ľudí. Ako potvrdila primátorka Prievidze Katarína ...



Zdieľať
Petíciu za výstavbu R2 podpísalo viac ako 16.000 ľudíPrievidza 7. októbra (TASR) - Petíciu za bezodkladné zaradenie budovania rýchlostnej cesty R2 v Trenčianskom kraji medzi najvyššie priority vlády podpísalo viac ako 16.000 ľudí. Ako potvrdila primátorka Prievidze Katarína Macháčková, petíciu plánuje 8. októbra osobne doručiť na Úrad vlády (ÚV) SR.


"Myslím si, že cesta R2, komunikácia medzi Prievidzou a Trenčínom, je dôležitá pre nás všetkých. Keby tu táto cesta bola, tak by priniesla predovšetkým pracovné príležitosti. Pretože sa reálne stretávam s tým, že investorov odradzuje to, ako sa dostať k nám do regiónu. Táto cesta je aj veľmi nebezpečná. Mnohokrát sa o nej hovorí ako o ceste smrti," zdôraznila Macháčková.

Petičné hárky s viac ako 16.000 podpismi doručí primátorka na podateľňu ÚV SR aj s listom premiérovi Robertovi Ficovi (Smer-SD). "Žiadame ho, aby sa vyjadril a prijal nejaké závery, pretože práve vláda premiéra Fica v roku 2008 prisľúbila obyvateľom regiónu jej realizáciu," pripomenula Macháčková s tým, že chce, aby otázka cesty R2 bola znovu otvorená a vláda k nej prijala záväzné stanovisko.

Petíciu spustila Macháčková spolu s 21 poslancami mestského zastupiteľstva v Prievidzi začiatkom februára tohto roka. Do zberu podpisov sa zapojili takmer všetky mestá a obce okresu Prievidza, k výzve na urýchlenú výstavbu R2 sa pridala aj samospráva mesta Bánovce nad Bebravou.

Rýchlostná cesta R2 patrí podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu medzi tie cesty, ktorým rezort venuje zvýšenú pozornosť. Spomínanú petíciu vníma ministerstvo ako prejav vôle občanov regiónu. "Jej význam by sme však neradi preceňovali. Je prirodzené, že obyvatelia všetkých regiónov Slovenska by si želali diaľnicu práve v ich oblasti a ideálne čo najskôr. Je takisto prirodzené, že aj štát by chcel mať diaľničnú sieť čo najhustejšiu, no nedá sa všetko stavať naraz. Pri plánovaní výstavby diaľničnej siete vychádzame z technických údajov ako intenzita dopravy a podobne. Práve tieto dokazujú opodstatnenosť výstavby toho ktorého úseku a sú aj argumentom na financovanie z eurofondov," vysvetlil Kóňa. 

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nobelovu cenu za medicínu získali dvaja Američania a jeden Nemec
<< predchádzajúci článok
Hypotekárne záložné listy VÚB získali od Moody's rating A1