Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. decembra 2014

Po slovenských koľajniciach jazdí dvanásť reklamných rýchlikov



Po slovenských koľajniciach jazdí v súčasnosti dvanásť rýchlikov s reklamnými názvami firiem či ich produktov. Nové komerčné názvy firiem vo vlakoch ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 15. decembra (TASR) - Po slovenských koľajniciach jazdí v súčasnosti dvanásť rýchlikov s reklamnými názvami firiem či ich produktov. Nové komerčné názvy firiem vo vlakoch priniesla pravidelná úprava cestovných poriadkov, ktorá platí od 14. decembra.


Cestujúci sa tak môžu stretnúť s pomenovaniami vlakov ako napríklad Horalky Sedita, Lyoness, Shoppie.sk alebo RWE. Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tvrdí, že cieľom takéhoto predaja názvov vlakov je využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti.

Tak sa súčasne znížia aj nároky firmy na dotáciu od štátu, keďže tržby z predaja lístkov nepokrývajú náklady na vypravovanie vlakov. Napríklad na rok 2014 odhaduje firma príjmy z komerčných názvov vlakov v rozmedzí od 70.000 do 120.000 eur.

V ponuke na predaj názvu vlaku však nie sú podľa hovorkyne ZSSK Jany Morháčovej všetky vlaky. Niektoré tradičné pomenovania rýchlikov zostanú. Napríklad Čingov, Dargov, Spišan či Považan alebo Hron. "Záujem o reklamné označovanie vlakov je veľký," opísala. Nákup názvu vlaku je pritom možný dvakrát do roka, a to pri hlavnej zmene cestovného poriadku v decembri a pri plánovanej druhej zmene v júni. "Cena je závislá od konkrétne dohodnutých podmienok spolupráca," dodala Morháčová.

Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni v roku 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov.

Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Neapolský kňaz nechal v kostole nainštalovať rušičku mobilov
<< predchádzajúci článok
Konflikt na východnej Ukrajine si od apríla vyžiadal 4707 obetí