|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 3.10.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Stela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2018
Počet predajcov áut do roku 2025 rapídne klesne
Podiel vozidiel vyrábaných v západnej Európe bude do roku 2030 nižší ako 5 %, keďže výroba sa z veľkej časti presunie do Ázie. Presvedčených je o tom 74 % ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 9. januára (TASR) - Podiel vozidiel vyrábaných v západnej Európe bude do roku 2030 nižší ako 5 %, keďže výroba sa z veľkej časti presunie do Ázie. Presvedčených je o tom 74 % top manažérov v autopriemysle. Trendom číslo jeden v odvetví sú elektrické vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Spotrebiteľov však viac ako nové technológie pohonu zaujímajú životnosť a cena auta. Tieto zistenia prinieslo 19. vydanie celosvetového prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey.
Viac ako polovica (56 %) opýtaných manažérov sa v prieskume vyjadrila, že podľa ich názoru počet predajcov áut klesne do roku 2025 o 30 až 50 %. Takmer osem z desiatich respondentov je presvedčených, že jedinou možnosťou na prežitie predajcov je reštrukturalizácia na servisné miesta alebo strediská pre použité automobily.
V súčasnosti sa vo viac ako 700 továrňach vyrába 3000 rôznych modelov, iba 2 % z nich sú čisto elektrické vozidlá. Viac ako tri štvrtiny opýtaných manažérov v prieskume KPMG uviedli, že podľa nich budú skutočným prelomom v elektromobilite až elektrické vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Z tradičných výrobcov áut za budúcich lídrov v tejto oblasti respondenti najčastejšie označili BMW (21 %) a Teslu (14 %).
Napriek trendom, ktoré predpokladajú top manažéri z priemyslu, viac ako dve tretiny spotrebiteľov, ktorí sa prieskumu zúčastnili, tvrdia, že sa o technológiu pohonných jednotiek nezaujímajú. Chcú iba čo najtrvácnejšie, cenovo konkurencieschopné riešenie, ktoré ich dostane z bodu A do bodu B.
"Spotrebitelia sa dnes ešte stále rozhodujú na základe pohodlia a celkovej ekonomiky vlastníctva automobilu, a preto si väčšina ľudí vyberie benzínové alebo dieselové vozidlo. Zmenu spotrebiteľského správania však môže v budúcnosti ovplyvniť napríklad regulácia zo strany štátu," tvrdí Peter Nemečkay, líder pre sektor automobilového priemyslu KPMG na Slovensku.
V rebríčku výrobcov automobilov, ktorým respondenti prieskumu KPMG predpovedajú najvyšší rast trhového podielu, si aj tento rok udržalo prvú pozíciu BMW. Úspech bavorskej automobilky očakáva 59 % opýtaných top manažérov. Druhú a tretiu pozíciu si v porovnaní s minulým rokom vymenili Daimler/Mercedes Benz (aktuálne druhé miesto) a Toyota Group. Automobilka Volkswagen sa posunula zo šiesteho na piate miesto. Najväčší posun vpred zaznamenala Tesla, ktorá sa vyšvihla z ôsmeho miesta v roku 2017 na aktuálnu štvrtú pozíciu.
V krajinách V4 sa väčšina (56 %) respondentov Global Automotive Executive Survey 2018 vyjadrila, že výrobcovia automobilov a technologické firmy budú v budúcnosti skôr konkurentmi ako obchodnými partnermi. Rovnaká nadpolovičná väčšina si však myslí, že ak firmy v automobilovom priemysle nezavedú štruktúrovaný prístup k spolupráci s inovatívnymi start-upmi, môže to viesť k ich zlyhaniu. Spolupráca s partnermi z príbuzných odvetví je totiž podľa manažérov v regióne jednou z dvoch najdôležitejších stratégií, na ktorých stojí úspech spoločnosti. Druhou je vytváranie strategických aliancií alebo partnerstiev formou spoločných podnikov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR