Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

18. mája 2012

Podľa MasterCard fanúšikovia bez hraníc minú v Európe každú futbalovú sezónu 35 mld. eur


Tagy: MasterCard

Nový druh fanúšikov by si mohol za svoje sezónne výdavky kúpiť 562 Fernandov Torresov.



Zdieľať
fanúšikovia bez hraníc  Pri príležitosti finálového zápasu Ligy majstrov jej oficiálny sponzor, spoločnosť MasterCard
 
O tzv. fanúšikoch bez hraníc, novom rozrastajúcom sa fenoméne medzi európskymi futbalovými fanúšikmi, informuje spoločnosť MasterCard a vysoká škola European Business School (EBS). Či už ide o výdavky na návštevy zápasov v zahraničí, platby za televízne programy alebo kúpu klubového reklamného tovaru, fanúšikovia bez hraníc minú za sezónu celkovo toľko, že by to stačilo na výstavbu 100 štadiónov, ako je Fußball Arena v Mníchove, alebo na kúpu 372 Cristianov Ronaldov či dokonca 562 Fernandov Torresov.
 
Čísla uverejnené pred tohtoročným finále Ligy majstrov, v ktorom sa v sobotu 19. mája 2012 na štadióne Fußball Arena v Mníchove stretne FC Bayern Mníchov s Chelsea FC, ukazujú, že jednu štvrtinu európskych milovníkov futbalu tvoria práve fanúšikovia bez hraníc. Pri čom najpopulárnejším zahraničným tímom je FC Barcelona (29 %), nasledujú Real Madrid (10 %) a Manchester United FC (8 %).
 
 „Štúdia spoločnosti MasterCard skúma posuny v chovaní futbalových fanúšikov a sleduje, aký majú vplyv na výdavky fanúšikov zmeny v tom, ako sa stotožňujú s klubmi. Je fascinujúce sledovať, ako si fanúšikovia hľadajú nové spôsoby priblíženia sa hre – napríklad tým, že si obľúbia nejaký zahraničný klub, aby si viac užili futbalové momenty na nezaplatenie,“ uviedol Hany Fam, riaditeľ pre strategické partnerstvá a rozvoj trhu spoločnosti MasterCard Europe.
 
Ako fanúšikovia bez hraníc míňajú?
Fanúšikovia bez hraníc minú za sezónu celkovo 35 miliárd eur, a to nasledovne:
 
·                Jedna pätina týchto výdavkov, čiže 7,5 miliardy eur, ide na poplatky za platenú televíziu.
·                Reklamný tovar so značkou klubu odčerpá 13 % zo všetkých výdavkov zahraničných fanúšikov.
·                Návšteva zápasu predstavuje 10 % výdavkov fanúšikov bez hraníc, pri čom ďalších 2,5 miliardy eur ide na jedlo, nápoje a ďalší tovar zakúpený na mieste.
·                6 % minú pri návšteve reštaurácií alebo športových barov kvôli sledovaniu zápasov na veľkoplošnej obrazovke a 5 % predstavujú poplatky klubovým televíznym kanálom.
·                Na domáci zápas zahraničného klubu jazdí každý štvrtý fanúšik. Ubytovanie a cestovanie spojené s prítomnosťou na zápase alebo návštevou obľúbených štadiónov stojí fanúšikov bez hraníc každoročne 8,75 miliardy eur – teda jednu štvrtinu celkových výdavkov.
·                Jedna tretina všetkých fanúšikov bez hraníc si zarezervovala cestu len kvôli zápasu alebo návšteve štadióna, jedna pätina úmyselne spája návštevu zápasu s krátkym pobytom v danom meste alebo začlení zápas do obvyklej dovolenky. To má pozitívne dopady na cestovný ruch.
·                Mestá, ktoré fanúšikovia bez hraníc navštívia kvôli zápasu, tak celkovo získajú počas sezóny približne 4,5 miliardy eur.
 
Kategórie fanúšikov bez hraníc
Správa rozdeľuje fanúšikov bez hraníc do týchto troch skupín:
 
Fanúšikov tváre klubupriťahuje futbalová filozofia klubu (85 %) a jeho úspechy (79 %), pričom predstavujú takmer dve tretiny (60 %) všetkých fanúšikov bez hraníc.
 
Fanúšikovia regiónu tvoria 12 % z celkového množstva fanúšikov bez hraníc. Mnohí fandia „svojmu“ zahraničnému týmu, pretože majú určitý vzťah k jeho domovskému mestu. 55 % z nich pravidelne navštevuje región, z ktorého klub pochádza.
 
Fanúšikovia hviezd predstavujú 11 % fanúšikov bez hraníc. Ich klubová priazeň sa riadi konkrétnymi osobnosťami hráčov alebo trénerov a sú ochotní zmeniť farby podľa toho, kam sa presunú ich obľúbenci.
 
Riaditeľ Inštitútu pre šport, obchod a spoločnosť na nemeckej vysokej škole EBS – profesor Sascha Schmidt – poukázal na tri základné trendy, ktoré dali vzniknúť kategórii fanúšikov bez hraníc.
 
Za prvé narastajúca mobilita v kombinácii s ľahším a lacnejším medzinárodným cestovaním znamená, že zahraničné kluby už nie sú nedosiahnuteľné. Za druhé nové možnosti prístupu k informáciám dovoľujú fanúšikom ľahko získavať informácie o zahraničných kluboch a komunikovať s fanúšikmi z iných krajín, vďaka čomu získavajú pocit väčšej spolupatričnosti s klubovým životom. A konečne nárast publicity a statusu celebrít u špičkových svetových hráčov a trénerov prekonáva jazykové a kultúrne rozdiely a pôsobí ako tmel, ktorý spája fanúšikov z rôznych krajín.“

Tagy: MasterCard
   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Biskupi fandia hokejistom, Nech Bože dá im nevadí
<< predchádzajúci článok
Plážové volejbalistky si na olympiáde v Londýne nezahrajú