Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. februára 2009

Ponuku v prvom balíku PPP projektov podali dve konzorciá



Ponuku v tendri na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v rámci prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) predložili dve medzinárodné ...



Zdieľať
BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) - Ponuku v tendri na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v rámci prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) predložili dve medzinárodné konzorciá. Potvrdil to minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom zasadnutí vlády. O získanie koncesie sa uchádzajú francúzsko-švédske konzorcium Vinci Concessions S.A. - Skanska Infrastructure Development AB a šesťčlenné združenie vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics, v ktorom sú aj slovenské firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-Sk, a.s. "V priebehu dvoch týždňov vyhlásime víťaza. A potom neviem, či budú revízne postupy a zasa ten istý kolotoč," dodal Vážny.


Prvý diaľničný tender PPP sa týka výstavby a prevádzky úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová a úsekov Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v celkovej dĺžke okolo 75 kilometrov. Predpokladaná cena stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 1,630 mld. € bez dane z pridanej hodnoty.

Chýbajúce úseky D1 a R1 majú byť podľa ministerstva dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010, komplikované úseky s tunelmi na D1 v roku 2012 a 2013. Dovtedy by malo byť postavených zo súkromných zdrojov cez PPP projekty 157 kilometrov diaľnic s odhadovanými stavebnými nákladmi 3,485 mld. € bez dane.

Druhý tender PPP sa vzťahuje na pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometrov. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce pôvodne predstavovali 553,2 mil. € bez dane.

Tretí tender PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.

SITA

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Kabinet schválil informáciu o výsledku ponúk v 2. balíku PPP (14. 1. 2009)
 Projekty PPP ohrozujú verejné rozpočty (8. 12. 2008)
 Analýza o realizácii PPP projektov stojí 8,5 mil. Sk bez dane (4. 12. 2008)
 Rezort dopravy zaplatí za služby pre 3. balík PPP 105 mil. Sk (2. 10. 2008)
 Rezort dopravy nepostupuje pri PPP podľa termínov (4. 5. 2008)
 SDKÚ-DS opäť vyzýva Fica na opozičnú kontrolu PPP projektov (25. 4. 2008)
 Vážny označil opozičnú kritiku projektov PPP za neodbornú (18. 2. 2008)
 O druhý diaľničný tender PPP má záujem sedem uchádzačov (10. 2. 2008)



nasledujúci článok >>
Bratislavský krajský súd uznal žalobu Labsiho
<< predchádzajúci článok
Vláda V. Británie uzavrela dohodu so spoločnosťou GlaxoSmithKline o kúpe antivirotík