![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Sobota 8.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
04. júla 2008
Populárny Smart podporil polročný predaj automobilky Daimler
Divízia nemeckej automobilky Daimler, Mercedes-Benz, predala za prvý polrok 668 tis. automobilov, čo v medziročnom porovnaní predstavovalo nárast o 8 %. Za prevažnú väčšinu tohto nárastu vďačí Daimler ...
Zdieľať
FRANKFURT 4. júla (WEBNOVINY) - Divízia nemeckej automobilky Daimler, Mercedes-Benz, predala za prvý polrok 668 tis. automobilov, čo v medziročnom porovnaní predstavovalo nárast o 8 %. Za prevažnú väčšinu tohto nárastu vďačí Daimler silnému predaju mini vozidiel značky Smart, ktorý sa v prvom polroku zvýšil až o 64 %. Predaj automobilov značky Marcedes za rovnaké obdobie vzrástol len o 4 %.
Nemecká spoločnosť evidovala rast predaja na všetkých svojich trhoch, s výnimkou Japonska, kde predaj za prvý polrok poklesol o 5 %. Na jeseň plánuje automobilka uviesť niekoľko vynovených modelov. "Plánujeme na jeseň uvedenie vylepšených modelov triedy A a B, nové CLC, a tiež kompaktné SUV GLK, aby sme zlepšili predaj v druhej polovici roka," potvrdil marketingový riaditeľ spoločnosti Klaus Maier.
Samotný jún bol pre automobilku Daimler priaznivý, keďže zvrátila klesajúci trend z predchádzajúceho mesiaca. Júnový predaj vzrástol medziročne o 1,8 % na 119 300 vozov. Predaj áut značky Mercedes však v šiestom mesiaci poklesol o 1,2 %, zatiaľ čo predaj Smartov vyskočil o 34 %.
SITA, AFP
