Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. augusta 2013

Práce na obchvate Žiaru nad Hronom pokračujú podľa plánu



Práce na polovičnom profile obchvatu mesta Žiar nad Hronom, ktoré sa začali v októbri 2012, pokračujú podľa plánu. Takmer šesť kilometrov dlhý úsek rýchlostnej cesty R2, ktorý je spolufinancovaný z ...



Zdieľať
Bratislava 16. augusta (OTS) - Práce na polovičnom profile obchvatu mesta Žiar nad Hronom, ktoré sa začali v októbri 2012, pokračujú podľa plánu. Takmer šesť kilometrov dlhý úsek rýchlostnej cesty R2, ktorý je spolufinancovaný z Operačného programu Doprava (OPD), by mal byť dokončený do októbra 2014.


Už v júli sa ukončil archeologický prieskum a spracúva sa záverečná správa. Realizuje sa tiež geotechnický monitoring. "Na cestných objektoch pokračujú práce na odhumusovaní a odvoze humusu, výkopové práce, odkopávky a prekopávky, odvoz nevhodnej zeminy na skládku, sanačné opatrenia a budovanie štrkových pilót. Zároveň sa ukončili práce na prístupových cestách na stavenisko," priblížil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.

Hlavným cieľom projektu je zabezpečiť bezpečné, kapacitné a rýchle cestné prepojenie v tomto úseku s vyššou úrovňou komfortu. Vybudovaním obchvatu sa preberie časť najmä nákladnej dopravy z cesty I/50, ktorá je súčasťou medzinárodnej cesty E 572 a cesty I/65, pričom súčasne sa odľahčí aj doprava v meste. Plynulým napojením na sprevádzkovaný úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie bude slúžiť najmä na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavané územie Žiaru nad Hronom a súčasne poskytne tranzitnej doprave možnosť dopravného napojenia na rýchlostnú cestu R1 v smere západ – východ.

Obchvat Žiaru nad Hronom začína križovatkou Lovčica-Trubín, pokračuje západne od mesta a končí napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča. Zmluvná cena výstavby úseku je 26,166 milióna eur bez DPH. Investor NDS ju financuje z fondov Európskej únie (85 %) a štátneho rozpočtu (15 %).

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti

Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Foto: OPD


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hospodárske noviny: Investor mal prácu. Tvrdo narazil
<< predchádzajúci článok
Český prezident Zeman prezradil termín predčasných volieb