Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. decembra 2013

Predajom názvov vlakov môže ZSSK v roku 2014 získať až 120.000 eur



Zmena tradičných názvov vlakov na komerčné, čiže pomenované po firmách alebo ich výrobkoch, by mohlo v roku 2014 priniesť Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) od ...



Zdieľať
Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 29. decembra (TASR) – Zmena tradičných názvov vlakov na komerčné, čiže pomenované po firmách alebo ich výrobkoch, by mohlo v roku 2014 priniesť Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) od 70.000 až do 120.000 eur. Také sú odhady osobného dopravcu, keďže od polovice decembra 2013 až do 13. decembra 2014 bude s komerčnými názvami premávať na Slovensku deväť spojov na trase z Bratislavy do Košíc a späť.


"Na budúci rok očakávame príjem 70.000 až 120.000 eur. Presne to však bude stanovené až v konečnej podobe podnikateľského plánu ZSSK na rok 2014," uviedla pre TASR riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová. Cieľom predaja názvov vlakov je podľa jej slov využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti. "A súčasne znížiť nároky na dotáciu od štátu," doplnila Morháčová. Stále totiž podľa nej platí, že reálne tržby spoločnosti dosahujú len asi tretinu nákladov na objednané vlakové výkony.

Už v aktuálnom roku 2013 niesol komerčný názov jeden vlak, a to Union poisťovňa. Od polovice decembra však k nemu pribudli ďalšie. Napríklad Martinus.sk, Lyoness či Horalky Sedita. Tie nahradili pôvodné názvy vlakov ako Tatran, Gerlach alebo Váh.

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V roku 2014 potrvá sociálne napätie, myslí si M. Lubyová
<< predchádzajúci článok
Na kyjevskom Námestí nezávislosti sa zišlo 20.000 stúpencov opozície