Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. marca 2019

Pri odhaľovaní poistných podvodov pomáhajú vyspelé technológie



Boj s poisťovacími podvodmi patrí medzi priority väčšiny komerčných poisťovní. Usilujú sa tak eliminovať zbytočné vyplácanie plnenia tým, ktorí sa ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: UNIQA poisťovňa
Bratislava 6. marca (TASR) - Boj s poisťovacími podvodmi patrí medzi priority väčšiny komerčných poisťovní. Usilujú sa tak eliminovať zbytočné vyplácanie plnenia tým, ktorí sa k poistnému plneniu snažia dopracovať podvodným konaním na úkor druhých.


Podľa zistení UNIQA poisťovne klienti, ktorí sa chcú obohatiť či už na účet poisťovne, alebo na účet poctivých klientov, pristupujú k páchaniu trestnej činnosti čoraz sofistikovanejšie. Aj vlani, podobne ako po minulé roky, opäť dominovala v podozrení z podvodov oblasť neživotného poistenia. Z celkového počtu 117 preverovaných prípadov tejto poisťovne, tvorili až 99 %, len percento pripadlo na škody na zdraví.

"Neustále zdokonaľujeme technológie na odhaľovanie podvodov. Aplikujeme rôzne technické a softvérové prostriedky, ktoré nám účinne napomáhajú v detekcii a usvedčovaní z páchania trestnej činnosti," informuje riaditeľka oddelenia komunikácie UNIQA poisťovne Silvia Vlasková. Podľa nej v súčasnosti má poisťovňa v šetrení niekoľko prípadov, ktoré sú náročné na dokazovanie a vykonáva sa v nich rozsiahle znalecké skúmanie, dokazovanie pred orgánmi činnými v trestnom konaní i pred súdom.

Minulý rok sa väčšinu poisťovacích podvodov podarilo odhaliť v oblasti poistenia motorových vozidiel a majetku. Najčastejšie ide o prípady, v ktorých sa klienti snažia využiť dávnejšie poškodené časti z iných vozidiel a tieto si uplatniť či už zo svojho havarijného poistenia, alebo z PZP inej osoby. Vyskytujú sa aj prípady, v ktorých si poškodení a vinníci vymenia úlohy v hláseniach škodových udalostí, či deklarujú vznik škody iným spôsobom, ako sa reálne stala. "Pomerne často sa stretávame aj so zámerným navýšením škody v snahe dostať kompenzáciu za škodu vo vyššej miere, aká pri havárii reálne vznikla," hovorí Vlasková.

V životnom poistení sa najčastejšie vyskytujú prípady, kedy sú poistné zmluvy uzatvorené po poistnej udalosti a sú robené „na mieru“ tak, aby poškodený za čo najmenšie poistné dostal čo najvyššie odškodnenie. Výnimkou nie sú ani prípady, keď sa klienti snažia poisťovňu presvedčiť, že ich ujma na zdraví vznikla v dôsledku úrazu a až rozsiahlym šetrením a znaleckým skúmaním sa podarí preukázať, že klienti utrpeli túto ujmu dávno pred úrazom a len chceli využiť príležitosť.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Dcéra exprezidenta Uzbekistanu Islama Karimova je opäť vo väzení
<< predchádzajúci článok
Nemecko predĺžilo zákaz predaja zbraní do Saudskej Arábie