Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. júna 2006

Pri rekonštrukcii mostov vo Vysokých Tatrách pomáha vrtuľník



VYSOKÉ TATRY 6. júna (WN/SITA) – Po prvýkrát v histórii železničného staviteľstva na Slovensku bol dnes na práce pri rekonštrukcii mostov na Tatranských elektrických železniciach (TEŽ) použitý vrtuľník. Vrtuľník Mi-8 ...



Zdieľať

VYSOKÉ TATRY 6. júna (WN/SITA) – Po prvýkrát v histórii železničného staviteľstva na Slovensku bol dnes na práce pri rekonštrukcii mostov na Tatranských elektrických železniciach (TEŽ) použitý vrtuľník. Vrtuľník Mi-8 spoločnosti Air Transport Europe vkladá úložné prahy s hmotnosťou až 1,5 tony na betónové podpory. Z hľadiska technológie, prístupnosti terénu i ekonomickej výhodnosti bolo najvhodnejšie použiť vrtuľník, informoval riaditeľ Údržby železničnej infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Jaroslav Mikla. Práve pre neobvyklý spôsob rekonštrukcie si železničiari na Štrbské Pleso pozvali aj študentov a pedagógov Žilinskej univerzity a Technickej univerzity z Košíc.

Pre rekonštrukciu mostov je na TEŽ vlak nepremáva medzi Vyšnými Hágmi a Štrbským Plesom. Na tomto úseku rekonštruujú železničiari štyri mosty z rokov 1910 až 1970. Celkové náklady na rekonštrukciu sú približne 25,3 mil. Sk. Práce na mostoch by sa mali ukončiť 13. júna.

Tatranské električky zabezpečujú spojenie medzi hlavnými turistickými a liečebnými strediskami vo Vysokých Tatrách. Trať vedie z Popradu-Tatier cez Starý Smokovec na Štrbské Pleso a zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice. Celková dĺžka TEŽ je približne 35 km. Elektrická železnica s rozchodom 1 000 mm, úsek Poprad - Starý Smokovec, sa začala stavať už v roku 1908, dokončená bola v roku 1912. Odvtedy sa železnica okrem rekonštrukcií a čiastočných prekládok tratí, zrušenia nákladnej dopravy a dodávok nových vozňov zásadnejšie nemenila.

Pri nepriaznivom počasí najmä v zime, keď je trať zasypaná snehom alebo na ňu popadajú stromy električky v niektorých úsekoch nepremávajú. V týchto prípadoch je zabezpečená náhradná autobusová doprava. Zatiaľ najdlhšie prerušená premávka pre poškodenie bola v novembri 2004, keď Tatry zasiahla veterná smršť. Padajúce stromy vtedy poškodili takmer celú trať od Štrbského Plesa po Tatranskú Lomnicu. Zničené bolo nielen trolejové vedenie, ale aj stožiare. Časť trate medzi Popradom, Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou sa podarilo sprevádzkovať do konca roku 2004. Najpoškodenejší úsek medzi Vyšnými Hágami a Starým Smokovcom bol po rekonštrukcii uvedený do prevádzky v júni 2005.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odmietnutie Tvarošku prezidentom je zlá správa podľa NBS
<< predchádzajúci článok
Spoločnosti SkyEurope klesla v máji vyťaženosť lietadiel