Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Prieskum Prazdroja: Pandémia akcelerovala potrebu komunikácie gastro prevádzok, až 84 % je online. Pivovarníci im pomáhajú s efektívnou propagáciou



Pandémia koronavírusu urýchlila u gastro prevádzok prirodzený proces digitalizácie, ktoré začali za posledné dva roky svoje služby propagovať online intenzívnejšie. Ako ukázal prieskum Prazdroja, ...



Zdieľať
1.az 68 prevadzok vnima digitalizaciu ako klucovu pre svoj rozvoj 676x451 19.7.2022 (Webnoviny.sk) - Pandémia koronavírusu urýchlila u gastro prevádzok prirodzený proces digitalizácie, ktoré začali za posledné dva roky svoje služby propagovať online intenzívnejšie. Ako ukázal prieskum Prazdroja, väčšina prevádzok uvádza, že sociálne siete nevedia využívať naplno a uvítali by pomoc "zvonka", či už formou školení alebo dodaním predpripraveného obsahu určeného na zdieľanie špeciálnych akcií.


Do komplexného prieskumu realizovaného agentúrou NMS Market Research sa zapojilo 210 prevádzkovateľov a majiteľov prevádzok na Slovensku, do ktorých Prazdroj dodáva svoje pivá a ďalšie nápoje. Celkovo z nich až 84 % propaguje svoje podniky v online svete. Z nich má 78 % profil na Facebooku, 45 % na Instagrame a na Google Maps je 59 % prevádzok. Vlastnú webovú stránku má zhruba 54 % podnikov, zväčša ide o reštaurácie. Prazdroj pomáha podnikom školeniami a poradenstvom v tom, aby komunikácia v online priestore bola kontinuálna a efektívna. "Dlhodobo na internete úspešne fungovali veľké reštauračné siete a väčšie prevádzky v ľudnatejších mestách. V čase pandémie sa k nim postupne pridávali aj ďalšie, keďže online priestor sa za posledné dva roky stal novou realitou na udržiavanie kontaktov. Mnohí pochopili, že ide o veľmi účinnú a cenovo výhodnú formu propagácie, ktorá naviac dokáže prilákať aj novú klientelu," hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Za funkčný, rýchly a dostupný nástroj komunikácie označili respondenti práve Facebook, keďže sa im v čase pandémie osvedčil najviac. Zdieľali tam informácie o aktuálnom dianí, zmenách otváracích hodín, mnohí takto komunikovali špeciálne akcie a súťaže. "Keďže nadpolovičná väčšina prevádzok uvádza, že Google Maps, Facebook a Instagram síce používajú, no nevedia ich využívať naplno, zameral sa Prazdroj práve na tieto nástroje digitalizácie," ozrejmuje Branislav Kubiš.

Školenia z dielne Prazdroja sa prioritne venujú témam, na čo je dobrý Google profil, ako sa zakladá, čo by v ňom nemalo chýbať k tomu, aby sa aktivita pretavila do zvýšenej návštevnosti podniku. Rovnako tak, v čom sa táto aktivita líši od Facebooku či Instagramu, alebo čo by nemalo chýbať na webových stránkach. "Pre väčšinu mladých ľudí je to dnes samozrejmé a jednoduché, na sieťach sú ako doma. Veľká časť podnikateľov na to ale nemá čas a často ani skúsenosti, takže s digitálnou propagáciou sami od seba nezačnú. Preto v našich školeniach prevádzkovateľom pomáhame nielen s pochopením a nastavením digitálneho prostredia, ale aj s naštartovaním a rozvojom propagácie," hovorí Jakub Zaoral, ktorý má rozvoj prevádzok v Prazdroji na starosti.

Propagácia je dominantným dôvodom, prečo sa reštaurácie a prevádzky do digitalizácie púšťajú, no popri nej sa postupne presadzujú aj ďalšie technológie. Počas pandémie až dve pätiny gastro prevádzok zaviedli istú formu digitalizácie. Najčastejšie išlo práve o digitálnu formu propagácie, prípadne o zaobstaranie dotykovej pokladne či platobného terminálu.

Až 68 % prevádzok vníma digitalizáciu ako kľúčovú pre svoj rozvoj, pričom väčšina krčiem už dnes ponúka digitálne priateľské prostredie pre svojich hostí. "Kým kartou je možné zaplatiť zhruba len v polovici slovenských podnikov, wifi pre hostí teraz nájdeme vo viac ako 90 % reštauráciách a krčmách na Slovensku," dodáva Jakub Zaoral.

Informačný servis


Zdroj: Webnoviny.sk - Prieskum Prazdroja: Pandémia akcelerovala potrebu komunikácie gastro prevádzok, až 84 % je online. Pivovarníci im pomáhajú s efektívnou propagáciou © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Istriu v Chorvátsku zasiahli veľké suchá, občania aj dovolenkári musia dodržiavať opatrenia
<< predchádzajúci článok
Heger dal súhlas NAKA na zásah na Úrade vlády, súvisí s kauzou Súmrak prišli aj kajúcnici