Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

26. marca 2019

Prieskum: Správy hľadajú Slováci online najmä na spravodajských weboch



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR Michal Svítok
Bratislava 26. marca (TASR) - Novinky a čerstvé správy vyhľadáva viac ako tretina online aktívnych Slovákov predovšetkým na spravodajských weboch. Často ich hľadajú tiež na sociálnej sieti. Z firemných profilov na sociálnych sieťach užívatelia najradšej získavajú prístup k zľavám. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu. TASR o tom informovala Eliška Morochovičová z Nielsen Admosphere.


Po čerstvé správy a novinky o aktuálnom dianí chodia Slováci v online prostredí prevažne na svoj obľúbený spravodajský server (41 percent respondentov), na druhom mieste zavítajú na sociálnu sieť Facebook (34 percent). Na spravodajských weboch hľadajú nové správy väčšinou muži, starší respondenti a vysokoškolsky aj stredoškolsky vzdelaní ľudia. Na Facebook sa obracajú o niečo viac ženy, najmladší respondenti a ľudia so základným či stredoškolským vzdelaním bez maturity. Medzi ďalšími možnosťami internetoví respondenti taktiež uviedli, že správy na internete nesledujú (13 percent) alebo ich dostávajú do e-mailu (tri percentá). Len malé percento sleduje správy prostredníctvom inej sociálnej siete, než je Facebook (dve percentá).

Z firemných alebo produktových profilov na sociálnych sieťach by slovenskí užívatelia najradšej získavali prístupy k zľavovým kupónom, čo by preferovali viac ženy ako muži. Medzi ďalšími možnosťami by respondenti z firemných profilov radi získavali praktické rady a tipy na služby, informácie o prebiehajúcich akciách a taktiež recenzie produktov.

Naopak, reklama na produkty a služby bola označená ako obsah, ktorý by Slováci na sociálnych sieťach chceli vídať čo najmenej. Vyjadrili sa tak najviac vysokoškolsky vzdelaní ľudia a ľudia vo veku nad 45 rokov.

Čo sa týka zdieľania obsahu z firemných profilov s okruhom priateľov na sociálnych sieťach, pre užívateľov je najprijateľnejšie zdieľanie prevažne praktických rád a tipov na služby, recepty a iné návody na využitie tovaru a taktiež prístup ku zľavovým kupónom. Zdieľanie tohto obsahu je prijateľnejšie prevažne pre ženy a všeobecne pre respondentov vo vekovej kategórií 35–44 rokov.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slováci majú stále jedny z najlacnejších hypoték v Európe
<< predchádzajúci článok
OPEC a jeho spojenci plánujú zasadnutie monitorovacieho výboru v máji