Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

22. októbra 2019

Rada dala RTVS pokutu 3319 eur za zlé uvedenie titulkov



Na snímke budova RTVS v Mlynskej doline. Bratislava.



Zdieľať
Na snímke budova RTVS v Mlynskej doline. Bratislava. Foto: TASR - Michal Svítok
Bratislava 22. októbra (TASR) – Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) pokutu vo výške 3319 eur za nedodržanie povinnosti pri titulkoch pre osoby so sluchovým postihnutím. Rada o tom rozhodla uznesením na utorňajšom rokovaní.


Sankcia sa týka porušenia zákona v prípade multimodálneho prístupu a uvedenia titulkov v rámci programov Duel a 5 proti 5 15. februára a programu Najväčší Slovák 6. apríla. "Pri zobrazovaní titulkov nebola dodržaná povinnosť používať pomlčku na začiatku vety ako znamienko na oddelenie hovoreného prejavu jednej postavy od predchádzajúceho hovoreného prejavu inej postavy," vysvetlila dôvod sankcie hovorkyňa RVR Ivana Čaučíková.

Ďalšiu finančnú sankciu, tentoraz 663 eur, RVR uložila TV Markíza za porušenie zákona v prípade ochrany maloletých. Pokuta sa týka príspevku Karadžič dostal doživotie v programe Televízne noviny z 20. marca, ktorý obsahoval zobrazenie reálneho násilia s jeho následkami a obeťami v podobe odvysielania obrazov zranení, krvi a telesných znetvorení bez príslušného predchádzajúceho slovného upozornenia "Nasledujúce zábery nie sú vhodné pre maloletých divákov", ako konkretizovala hovorkyňa RVR.

Rada na svojom utorňajšom zasadnutí tiež odňala vysielateľovi rozhlasovej stanice Radio One frekvenciu 92,3 MHz v Leviciach, dôvodom bolo to, že ju v roku 2019 opakovane nevyužíval na účely, na ktoré mu bola pridelená.

Sankcie sa týkali aj upozornenia na porušenia zákona – v jednom prípade bol adresátom RTVS a dôvodom bolo nenaplnenie povinného percenta slovenskej hudby vo vysielaní Rádia Devín, Rádia Patria a Rádia Pyramída. Upozornenie na porušenie zákona dostala aj Turzovská televízia za porušenie zákona o volebnej kampani. Upozornenie sa týkalo viacerých príspevkov tesne pred komunálnymi voľbami 2018. "Príspevky obsahovali informácie o primátorovi mesta Turzovka, ktoré boli v prospech tohto kandidáta vo voľbách," informovala o tom Čaučíková.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na mieste pretrhnutej priehrady v Rusku našli trezor plný zlata
<< predchádzajúci článok
Meteorický roj Orionidy dosiahne maximum svojej aktivity v utorok

Rada dala RTVS pokutu 3319 eur za zlé uvedenie titulkov - diskusné fórum čitateľov