Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. októbra 2016

RADÍME: Reklama nikdy nepovie o finančnom produkte všetko



Ľudia často pri výbere konajú podľa reklám, ktoré upozorňujú na rôzne výhody nejakého finančného produktu. Avšak nie vždy povedia všetko.



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 18. októbra (TASR) - Ľudia často pri výbere konajú podľa reklám, ktoré upozorňujú na rôzne výhody nejakého finančného produktu. Avšak nie vždy povedia všetko.


Reklama na úrok bez uvedenia podmienok, cena časti produktu bez vymenovania ostatných poplatkov, neurčitá výška úrokovej sadzby "od" alebo vyzdvihovanie výhod a neuvedenie nástrah. Aj takto môžu vyzerať reklamy na finančné produkty, ktoré sa v zahraničí často považujú za nekalé praktiky.

"Reklama neslúži iba na upútanie pozornosti, ale funguje ako podnet k navštíveniu predajného miesta. A keď už tam človek príde, prvoradou úlohou predajcu je nepustiť ho bez zakúpeného produktu. Reklamu treba čítať inak, akoby iným jazykom. A vždy treba mať na pamäti, že niečo ako 'zadarmo' neexistuje. Ak vám niekto dá iba tak desať eur, tak to je len preto, že vy ste mu predtým dali 20 eur, pričom na dosiahnutie zisku by mu stačilo získať iba 10 eur. Navyše, na vyplatenie tých "zadarmo desať eur" treba neraz splniť ešte niekoľko podmienok," hovorí Pavel Škriniar z portálu FinančnáHitparáda.

Podľa neho ak je budúci dlžník pozorný, môže sa rôznym lákadlám vyhnúť. Stačí sa zamerať na celkovú zaplatenú sumu namiesto na úrokovú sadzbu. Teda spočítať všetky splátky, poplatky a iné výdavky spojené s úverom. Výhodnejší je ten úver, pri ktorom sú celkové výdavky nižšie.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pozor, v Tatrách opäť hrozia lavíny
<< predchádzajúci článok
Zemanov neskorý prílet do Bratislavy preverí ministerstvo dopravy