Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

23. mája 2014

Rádio Expres a Televízia Markíza dominujú na slovenskom mediálnom trhu



Najpočúvanejším rádiom na Slovensku aj naďalej ostáva Rádio Expres. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala v poslednom kvartáli roku 2013 a prvom kvartáli tohto ...



Zdieľať
Foto:
Bratislava 23. mája (TASR) - Najpočúvanejším rádiom na Slovensku aj naďalej ostáva Rádio Expres. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala v poslednom kvartáli roku 2013 a prvom kvartáli tohto roku na vzorke 4381 respondentov. Celkovo monitorovala 50 rozhlasových staníc. Devätnásť percent respondentov v ňom deklarovalo, že v predchádzajúci deň počúvali práve toto rádio.


Na druhej priečke skončilo Rádio Slovensko so 17 percentami a tretie je Fun rádio s 12-percentným podielom. Štvrté miesto obsadili Jemné melódie (osem percent) a piata priečka patrí Rádiu Europa 2, ktoré počúvalo sedem percent respondentov. Šieste je Rádio Regina (šesť percent) a siedma priečka patrí Rádiu_FM (tri percentá). V parametri "počúval včera" predstavuje celková počúvanosť rádií 70 percent.

V parametri "počúval minulý týždeň" je celková počúvanosť rádií 92-percentná. Tu poradie rovnako otvára Rádio Expres (35 percent). Za ním skončilo Rádio Slovensko s 29 percentami a Fun rádio s 26 percentami. Na štvrtom mieste (19 percent) sú Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 (16 percent). Šieste miesto má Rádio Regina (13 percent) a siedme Rádio_FM (sedem percent).

Vo štvrtom kvartáli 2013 a prvom kvartáli 2014 dosiahlo z rozhlasových staníc na trhu najväčší podiel Rádio Expres (23 percent). Druhý najväčší malo Rádio Slovensko (19 percent) a na treťom mieste skončilo Fun rádio (14 percent). Štvrtý najväčší trhový podiel zaznamenali Rádio Európa 2 a Rádio Regina (osem percent). Nasledujú Jemné melódie (sedem percent) a Rádio Lumen (dve percentá). Ostatné rozhlasové stanice počúvalo v danom období spolu 18 percent respondentov.

Najsledovanejšou televíziou ostáva naďalej Markíza

Najsledovanejšou televíziou na Slovensku ostáva aj naďalej Markíza s 57-percentnou sledovanosťou. Nasleduje televízia JOJ (38 percent), za ktorou sa na tretej priečke umiestnila Jednotka (20 percent). Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala na vzorke 4381 respondentov v poslednom kvartáli roku 2013 a prvom kvartáli tohto roku.

Štvrté miesto z pohľadu sledovanosti patrí televízii TA3 (osem percent), nasleduje TV Doma so siedmimi percentami. ČT1, Dvojka a TV Dajto zaznamenali štvorpercentnú sledovanosť. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú NOVA a TV 2 rovnako s troma percentami.

Najväčší podiel na trhu si tak aj naďalej zachovala Markíza (41 percent), nasleduje JOJ (24 percent) a za ňou sa s desaťpercentným podielom umiestnila Jednotka. Na ďalšej priečke je TV Doma so štyrmi percentami a TA3 i TV Dajto s dvoma percentami. Slovenskú sedmičku uzatvára Dvojka (jedno percento). Podiel ostatných televíznych staníc predstavuje 17 percent.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prezident: Bez pomoci iných Kiska nepochopí svoje postavenie
<< predchádzajúci článok
V Afganistane ozbrojenci zaútočili na indický konzulát v Heráte