24hod.sk    Kultúra

24. marca 2006

Reklama nenavádza zbaviť sa psa



Škoda Auto Slovensko odmieta kritiku svojho reklamného klipu a je presvedčená, že neporušila žiadne predpisy. Sloboda zvierat spolu so svetovou organizáciou na ochranu zvierat World Society for the ...



Zdieľať

BRATISLAVA 24. marca (WN/SITA) - Škoda Auto Slovensko odmieta kritiku svojho reklamného klipu a je presvedčená, že neporušila žiadne predpisy. Sloboda zvierat spolu so svetovou organizáciou na ochranu zvierat World Society for the Protection of Animals požiadala Radu pre reklamu, aby stiahla reklamnú kampaň, ktorej motto znie: "Zbavte sa ho, dovezte ho k nám".

"Televízny spot má netradičnú zápletku, v ktorej vystupuje aj majiteľov pes. Už po prvých sekundách je však zrejmé, že majiteľ rozhoduje o svojom starom aute. Pes pri rozhodovaní majiteľa vystupuje ako rovnocenný partner, ktorý tiež využíva auto a vyjadruje svoj postoj k zámerom majiteľa. Záver televízneho spotu je veľmi optimistický a pokračuje v prezentovaní partnerstva majiteľa a psa," uviedla v stanovisku spoločnosť Škoda.
Reklamy nadväzujú na televízny spot, pričom v každom je jasne povedané, že ide o výmenu starého auta za nové. Škoda Auto Slovensko verí, že po vysvetlení podstaty reklamného spotu zmení Sloboda zvierat svoj pohľad na danú záležitosť a zistí, že obsah reklamy a jej stvárnenie nenavádza na týranie zvierat, ale naopak - podporuje aktivity na ochranu zvierat.

Sloboda zvierat motív a celkové vyznenie reklamného spotu, predovšetkým v rozhlasovom a tlačovom prevedení, považuje za neetické a navádzajúce k nezákonnému správaniu - zbavovaniu sa zvieraťa. Upozorňuje, že podľa zákona o veterinárnej starostlivosti je opustenie zvieraťa s úmyslom zbaviť sa ho považované za priestupok, ktorý je sankcionovaný pokutou do výšky 10 000 korún.


   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/reklama-nenavadza-zbavit-sa-psa-cl11553.html