Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. augusta 2009

Reklamné kampane Telefónica O2 porušili kódex



Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) vyhodnotila dve kampane mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia ako porušujúce etický kódex. Išlo o kampane "Neobmedzujte sa" a "Kačičky", na ktoré sa ...



Zdieľať
BRATISLAVA 10. augusta (WEBNOVINY) - Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) vyhodnotila dve kampane mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia ako porušujúce etický kódex. Išlo o kampane "Neobmedzujte sa" a "Kačičky", na ktoré sa sťažovala konkurencia. V prípade kampane "Neobmedzujte sa" bola sťažovateľom spoločnosť T-Mobile Slovensko, ktorá vo svojej sťažnosti uviedla, že spoločnosť O2 Slovakia nedovoleným spôsobom využíva firemnú identitu, resp. firemné farby spoločnosti T-Mobile takým spôsobom, ktorý môže poškodiť jej dobré meno a magentového operátora diskreditovať. T-Mobile tiež uviedol, že tvrdenia o niekoľkokrát nižšej cene sú zavádzajúce a klamlivé. Za zavádzajúce označila komisia tvrdenie O2 Slovakia, že len so službami spoločnosti O2 môžu zákazníci volať výhodne do všetkých sietí a nie sú ničím obmedzovaní. "Týmto spôsobom dochádza, resp. môže dôjsť, k podstatnému narušeniu ekonomického správania priemerného spotrebiteľa vo vzťahu k službám ponúkaným sťažovateľom," uvádza sa v tlačovej správe arbitrážnej komisie.


V prípade reklamy "Kačičky" bola sťažovateľom spoločnosť Orange Slovensko, podľa ktorej bola TV kampaň porovnávaním sa s konkurenciou, ktoré je nepravdivé, ironické, zosmiešňujúce konkurenciu a ako také napĺňajúce v mnohom skutkovú podstatu nekalej súťaže. V tejto kampani napadol Orange najmä obsah kľúčového posolstva "U iných vám hrozí, že o niektoré svoje výhody môžete časom prísť. S O2 máte svoje výhody navždy". Toto tvrdenie môže podľa komisie poškodiť iných konkurentov, a teda nie je v súlade s Etickým kódexom. "Z kontextu celej reklamy vyplýva, že ide o porovnanie s konkurenciou, u ktorej spotrebiteľovi hrozí, že môže prísť o výhody. Takéto síce neurčité, ale závažné varovanie môže ovplyvniť chovanie spotrebiteľa," uviedla arbitrážna komisia.

Podľa spoločnosti Telefónica O2 Slovakia sú sťažnosti konkurencie na reklamu so žltými kačičkami úsmevné. Ako agentúru SITA informoval hovorca Telefónica O2 Slovakia René Parák, zákazníci majú vlastnú skúsenosť s časovo obmedzenými výhodami, ktoré im ponúkajú niektoré spoločnosti. "Možno aj preto Rada pre reklamu nezaznamenala v prípade aktuálnej reklamnej kampane O2 žiadnu sťažnosť zo strany zákazníkov," uviedol v reakcii Parák. Ako ďalej dodal, konkurencia dokazuje každým ďalším absurdným podaním, využívajúc voľný výklad etického kódexu Rady pre reklamu, že si ešte stále nezvykla na realitu skutočného konkurenčného prostredia. "S údivom sledujeme koľko času a energie namiesto toho venujú znevažovaniu a spochybňovaniu našich reklamných aktivít," informoval hovorca O2 Slovakia René Parák. Spoločnosť je podľa neho presvedčená, že zákazníka reklamou nezavádza a jej ponuky sú jasné a zrozumiteľné rovnako ako jej komunikácia.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prokuratúra v prípade ”bývanie”, vypočuje vojakov počas ich dovolenky
<< predchádzajúci článok
Kovarčík opäť kritizuje zásah polície, tentoraz pre Michaľany