Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. októbra 2015

Rezort financií ukončil kontroly projektov elektronizácie úradov



Ministerstvo financií ukončilo kontroly realizácie ďalších ôsmich projektov, ktoré sú financované z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti ...



Zdieľať
Foto: TASR/Lukáš Valentovič
Bratislava 22. októbra (TASR) – Ministerstvo financií ukončilo kontroly realizácie ďalších ôsmich projektov, ktoré sú financované z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS). Ukončené projekty majú uľahčiť občanom a podnikateľom komunikáciu s úradmi. Informoval o tom dnes tlačový odbor rezortu.


"Ide o projekty, ktoré výrazne rozširujú ponuku elektronických služieb verejnej správy pre občanov a podnikateľov a umožňujú im tak komfortne komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk," priblížilo ministerstvo. Realizátori projektov podľa neho splnili nápravné opatrenia, ktoré im uložilo, a tým mohli byť projekty z technologickej stránky riadne ukončené.

Ide o projekty Elektronické služby spoločných modulov Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) a prístupových komponentov, Elektronické služby spoločných modulov ÚPVS a prístupových komponentov (II. časť), Elektronické služby centrálnej ohlasovne a Elektronické služby národnej evidencie vozidiel.

Kontrola bola ukončená aj pri projektoch Informačný systém Registra adries, Elektronické služby pre osvedčenie o evidencii vozidla, Elektronická identifikačná karta a Elektronické služby Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na úseku výkonu správy štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi.

Spolu bolo na tieto projekty eGovernmentu v rámci OPIS vyčlenených takmer 150 miliónov eur z európskych zdrojov, čo predstavuje 23 % z alokácie určenej na elektronizáciu verejnej správy a rozvoj elektronických služieb.

Ministerstvo vyčíslilo, že už takmer 1,1 milióna občanov má občiansky preukaz s čipom, vďaka ktorému môžu komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk. "Elektronickou formou môžu nahlásiť zmenu trvalého alebo prechodného pobytu a rovnako cez internet môžu požiadať o vystavenie potvrdenia o pobyte, ktoré spätne dostanú poštou," opísalo.

Občania tiež môžu požiadať o štátne sociálne dávky či pomoc v hmotnej núdzi prostredníctvom elektronických formulárov. Týka sa to napríklad podania žiadosti o príspevok na starostlivosť o dieťa, o rodičovský príspevok, o náhradné výživné, o peňažný príspevok na prepravu či úpravu bytu.

"Ak potrebujú napríklad prihlásiť alebo prepísať na niekoho auto, môžu si na to dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte a vyhnúť sa tak čakaniu v radoch," uviedol rezort financií.

Nový register adries, kde sú sústredené všetky adresy na Slovensku, podľa neho výrazne uľahčuje prácu predovšetkým záchranárom, hasičom a policajtom. Užitočný je aj pre podnikateľov a občanov v situáciách, keď potrebujú zistiť či overiť presnú adresu firmy, inštitúcie alebo osoby.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ZÁHADA: Českú parlamentnú delegáciu zadržali na letisku v Moskve
<< predchádzajúci článok
Mužovi z okresu Prievidza hrozí za poškodenie auta ročné väzenie