Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. júna 2012

RTVS sa chce podobať na Českú televíziu, aspoň na webe



Jeden web naviac. RTVS musí prevádzkovať aj svoj inštitucionálny web rtws.sk, ktorý informuje verejnosť o RTVS ako o inštitúcii. Musí spĺňať viaceré zákonné požiadavky.



Zdieľať
screen ct BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) -Jeden web naviac


RTVS musí prevádzkovať aj svoj inštitucionálny web rtws.sk, ktorý informuje verejnosť o RTVS ako o inštitúcii.

Musí spĺňať viaceré zákonné požiadavky.

Musia na ňom napríklad byť dostupné informácie o činnosti RTVS alebo o platbách za vysielanie a musí byť prístupný aj pre zrakovo a sluchovo postihnutých občanov. Pripravovaná webstránka verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) prinesie nové služby pre verejnosť a vytvorí aj priestor na rozvoj nových médií, pre agentúru SITA to povedal hovorca RTVS Richard Šümeghy.

Vedenie RTVS chce, aby dosiahla štandard, aký majú webstrány iných verejnoprávnych médií, napríklad Českej televízie. Pre RTVS má tento cieľ do štyroch rokov zaistiť spoločnosť Fat Chilli za 387-tisíc eur.

Zmluva však zatiaľ nie je podpísaná.

Webstránka RTVS má byť podľa Šümeghyho moderným poskytovateľom obsahu a preto sa bude rozvíjať v celom období štyroch rokov platnosti zmluvy s Fat Chilli.

RTVS koncom mája informoval, že pre tvorbu svojho nového webu sa rozhodli "pre nadviazanie na osemročnú spoluprácu so spoločnosťou Fat chilli, ktorá vlastní autorské práva na aplikácie, na ktorých beží internetová stránka Slovenskej televízie (STV)".

Použitie webu stv.sk, ako základu pre budúci multimediálny portál, je pre RTVS najekonomickejšia a najefektívnejšia cesta. "Cenový rozdiel oproti iným riešeniam môže byť až niekoľkonásobný," zdôvodnil svoj postup RTVS. Prvé výsledky by mali byť viditeľné už na jeseň.



Hlavnými dôvodmi pre výber spoločnosti Fat chilli boli "okrem spokojnosti s doterajšou spoluprácou" aj finančná a praktická výhodnosť spravovania oboch webstránok - multimediálneho portálu RTVS a inštitucionálneho webu RTVS jednou firmou.

"RTVS preto zvolil jeden z postupov vo verejnom obstarávaní - rokovacie konanie bez zverejnenia a postupoval presne v súlade so Zákonom o verejnom obstarávaní," uviedol ďalej Šümeghy.

Celková suma investície do oboch webov RTVS - multimediálneho aj inštitucionálneho webu RTVS - 387-tisíc eur (bez DPH) je na 48 mesiacov za rozvoj, prevádzku, servis, ďalší vývoj a správu internetových sídiel a aplikácií RTVS.

RTVS urobil tento rok koncom apríla prvé výrazné zmeny v svojej webovej prezentácii v prípade webu Rádia_FM (programová služba RTVS - Slovenského rozhlasu). Po spustení nového multimediálneho portálu sa doň nový web Rádia_FM začlení.

Užívatelia webu radiofm.sk na ňom medzi iným nájdu aplikácie pre smartfóny, dostupné je živé vysielanie, playlist či možnosť zdieľať informáciu o skladbe na sociálnych sieťach facebook, twitter a last.fm. RTVS začal svoj multimediálny web pripravovať na jeseň minulého roka.


Projekty pre RTVS

Fat chilli dodáva pre STV webdizajnérske a programátorské služby od roku 2004. Podľa RTVS za ten čas spoločnosť vytvorila pre STV veľa webových projektov, ako špeciály pre Majstrovstvá sveta v hokeji, Majstrovstvá sveta vo futbale, olympijské špeciály pre OH v Pekingu a Vancouveri alebo portál k show Slovensko hľadá Superstar.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ŠEVT prináša rýchle tlačivá pre bežný život firmy
<< predchádzajúci článok
Corgoň fandí parku pod Borinou