Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport    F1

27. júla 2012

Sezóna Formuly 1 pokračuje na okruhu Hungaroring



Cez víkend sa na okruhu Hungaroring pri Budapešti uskutoční Veľká cena Maďarska formuly 1, desiate podujatie seriálu majstrovstiev sveta najprestížnejších motoristických pretekov. Po ...



Zdieľať
fernando alonso BUDAPEŠŤ 27. júla (WEBNOVINY) - Cez víkend sa na okruhu Hungaroring pri Budapešti uskutoční Veľká cena Maďarska formuly 1, desiate podujatie seriálu majstrovstiev sveta najprestížnejších motoristických pretekov.


Po minulotýždňovom triumfe si chce Fernando Alonso z Ferrari pripísať ďalšie body do bodovacej súťaže jednotlivcov a zvýšiť svoj náskok na čele priebežného poradia.

V súčasnosti má na konte 154 bodov, druhý Mark Webber z Red Bullu stráca 34 bodov, teda o desať viac ako jeho tímový kolega Sebastian Vettel.

Tím Red Bull má v priebežnom poradí Pohára konštruktérov s 230 bodmi 53 bodový náskok pred druhou Scuderiou Ferrari, tretí McLaren získal v doterajšom priebehu 160 bodov.

Video: Okruh v maďarskom Hungaroringu



Vettel chváli monopost Ferrari

Nemec Sebastian Vettel sa domnieva, že dominancia Fernanda Alonsa vyplýva z kvalitne pripraveného monopostu.

"Fernando bol na VC Nemecka najrýchlejší, pretože mal najlepší stroj," vyhlásil pred pretekmi v Maďarsku obhajca titulu majstra sveta.

"V týchto chvíľach je Ferrari najlepšie. Jediné, čo musím urobiť, je vytrvalo pokračovať v naháňačke. Vo Ferrari síce mali náročný štart do súťaže, ale všetci vidíme, kam to dotiahli. Majú najvyrovnanejšie výsledky v rôznych podmienkach na trati," dodal Vettel na margo svojho najväčšieho súpera.

"Výrazne sme od predsezónneho testovania zlepšili monopost. Nedokážem povedať ako veľmi, ale možno až o dve-tri sekundy na kolo. Naše najlepšie zlepšenie sme podľa mňa dosiahli v Barcelone, najmä v aerodynamike vozidla. Tam sme sa poriadne rozbehli," myslí si líder seriálu MS F1 Fernando Alonso.

"V Maďarsku chceme, samozrejme, uspieť, aby sme získali pohodu v ďalších pretekoch po letnej pauze," dodal Španiel.

Jenson Button z McLarenu sa domnieva, že napriek bodovej strate sa monoposty britského tímu v istých úsekoch vyrovnajú v rýchlosti lídrom z Ferrari a Red Bullu.


McLaren jazdí na suchu lepšie

Jeho tímový kolega Lewis Hamilton pred týždňom v Nemecku "zabalil" preteky po defekte, ktorý spôsobili úlomky na trati a po odjazdení niekoľkých kôl zaparkoval svoj monopost v boxoch.

"Stále máme problémy s podmienkami na mokrej trati a doplatili sme na to v dvoch posledných pretekoch," povedal Button.

"Na suchu jazdíme lepšie, no napriek tomu sú oblasti, v ktorých za Ferrari a Red Bullom zaostávame, no zároveň sme v istých veci lepší," dodal Button, ktorý skončil na VC Nemecka druhý.

Na stupňoch víťazov stál na bronzovej pozícii, lenže po pretekoch traťoví komisári potrestali pôvodne druhého Sebastiana Vettela penalizáciou, pre ktorú klesol až na piate miesto. V predposlednom kole totiž Vettel nebezpečným manévrom predbehol práve Buttona.

Najväčšími favoritmi pretekov v Maďarsku budú tímy Ferrari, Red Bull a McLaren. Čiernym koňom by mohlo byť tím Lotus, ktorý v priebežnom poradí Pohára konštruktérov stráca so 159 bodmi na tretí McLaren jediný bod. Štart pretekov je v nedeľu o 14.00 h SELČ.

História:
Prvá VC Maďarska sa išla už v roku 1936 na trati neďaleko budapeštianskeho parku Népliget. V novodobej histórii MS F1 sa opäť objavila v roku 1986 a odvtedy nechýbala v kalendári F1. Išlo o prvú VC, ktorú sa podarilo Berniemu Ecclestonovi zorganizovať v krajine komunistického bloku za "železnou oponou". Ecclestone sníval o mestskej trati podobnej Monte Carlu a chcel ju lokalizovať práve do najväčšieho budapeštianskeho parku Népliget, no maďarská vláda rozhodla o výstavbe nového autodrómu mimo hlavného mesta v blízkosti diaľnice. Trať nebola medzi jazdcami obľúbená, keďže bola úzka, pomalá, s množstvom zákrut a prakticky vôbec neumožňovala predbiehanie. Preto ju v roku 1989 a 2003 mierne modifikovali. Zmluvu s Berniem Ecclestonom majú organizátori uzavretú až do roku 2016.

Kuriozity:
Výstavba okruhu Hungaroring sa začala prvým výkopom 1. októbra 1985 a bola kompletne ukončená o 8 mesiacov neskôr. Prvé motocyklové preteky hostila už 26. marca 1986. Je to dodnes najrýchlejšie postavený okruh vo F1.
Prvú VC Maďarska sledovalo naživo 200 000 divákov, napriek pre socialistickú krajinu veľmi drahým vstupenkám. Dodnes má VC pravidelne viac ako státisícové návštevy a patrí k najviac ziskovým podujatiam MS.
VC Maďarska sa teší veľkej diváckej obľube u Fínov, ktorí najčastejšie vyrážajú povzbudiť svojich jazdcov práve na tento okruh.

Plných 20 rokov na Hungaroringu počas VC Maďarska nespŕchlo. Stalo sa tak až v roku 2006, čo využil jeden z najlepších jazdcov na mokrej trati Jenson Button na svoje prvé víťazstvo vo F1. Na Hungaroringu triumfoval zo 14. miesta na štartovom rošte, čo je na tejto trati tiež rekord.

Na okruhu je zákruta pomenovaná po Nigelovi Mansellovi. Tento britský pilot tu v roku 1989 predviedol nezabudnuteľnú stíhaciu jazdu, keď sa prepracoval z 12. miesta po kvalifikácii sériou nádherných predbiehacích manévrov až k víťazstvu. O tri roky neskôr si práve na tejto trati zabezpečil titul majstra sveta.

Veľká cena Maďarska:
Dejisko: okruh Hungaroring
Dĺžka jedného kola: 4,381 km
Dĺžka pretekov: 306,630 km (70 kôl)
Divácka kapacita: 200 000 divákov
Minuloročný víťaz: Jenson Button (V. Brit.) McLaren
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 1:19,071 min - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari v roku 2004
Najviac víťazstiev - jazdec: 4 - Michael Schumacher (1994, 1998, 2001, 2004)
Najviac víťazstiev - tím: 10 - McLaren

Prehľad posledných víťazov VC Maďarska:
2011 - Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2010 - Mark Webber (Aus.) Red Bull
2009 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2008 - Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren
2007 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2006 - Jenson Button (V. Brit.) Honda
2005 - Kimmi Räikkönen (Fín.) McLaren
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2002 - Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Mikka Häkkinen (Fín.) McLaren

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Najväčšie tajomstvo olympiády nevie ani Jacques Rogge
<< predchádzajúci článok
V Londýne padol prvý svetový rekord