Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

13. novembra 2018

Školiace mediálne centrum UCM v Trnave ponúkne učenie o médiách



Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, archívna snímka.



Zdieľať
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, archívna snímka. Foto: Facebook FMK UCM v Trnave
Trnava 13. novembra (TASR) - Fakulta masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave zriadila Školiace mediálne centrum (ŠMC) zamerané na podporu a rozvoj mediálnych kompetencií žiakov, študentov a pedagógov základných a stredných škôl i ďalších subjektov. Ponúkne vzdelávacie programy zamerané na učenie sa o médiách.


"Tieto programy majú rozvíjať najmä praktické zručnosti účastníkov v práci s médiami, ich hodnotiace a kritické myslenie vo vzťahu k mediálnym obsahom a zodpovedný prístup v zaobchádzaní s médiami," uviedla Viera Kačinová z katedry mediálnej výchovy FMK.

Práca s médiami sa bude venovať príprave, tvorbe a publikovaniu mediálneho obsahu v tlačenej, auditívnej, audiovizuálnej a multimediálnej podobe. "Účastníci spoznajú zložky tvorby mediálnych produktov, získajú skúsenosti s podmienkami mediálnej produkcie, ako aj poznatky o technických a organizačných aspektoch fungovania médií. Budú tak schopní viac kriticky vnímať a hodnotiť rôzne druhy informácií a mediálnych obsahov," doplnila Kačinová.

Centrum sa zameria predovšetkým na realizáciu krátkodobých vzdelávacích kurzov, exkurzií, školení či súťaží. Medzi ďalšie aktivity patrí tvorba a sprístupnenie didakticko-metodických materiálov a mediálnych produktov, poskytovanie poradenskej činnosti. V rámci výskumu plánuje hodnotenie úrovne mediálnych kompetencií žiakov, študentov a pedagógov základných škôl. Zriadenie inštitúcie je podporené projektom KEGA s názvom Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vodafone vykázal v 1. polroku 2018/19 prevádzkovú stratu
<< predchádzajúci článok
Investícia do šperku? Ojedinelosť sa vypláca