Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. novembra 2013

Slováci nie vždy vedia, aké životné poistenie si kupujú



Vynikajúce podmienky plnenia, ak ide napríklad o poistenie pre prípad smrti, invalidity, kritických chorôb a pod. spĺňa minimálny počet poisťovní v závislosti od typu plnenia.



Zdieľať
Bratislava 28. novembra (TASR) - Vynikajúce podmienky plnenia, ak ide napríklad o poistenie pre prípad smrti, invalidity, kritických chorôb a pod. spĺňa minimálny počet poisťovní v závislosti od typu plnenia.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Vyplýva to z tohtoročného májového prieskumu Broker Consulting, a. s., ktorá sa zamerala na spoločnosti pôsobiace na slovenskom trhu v oblasti životného poistenia.

V rámci prieskumu, ako informovali dnes v Bratislave predstavitelia Broker Consulting, sa vyhodnocovali všeobecné poistné podmienky, osobitné poistné podmienky, obchodné podmienky, oceňovacie tabuľky, sadzobníky poplatkov a rizík, poistné kalkulačky aj produktové manuály poisťovní.

"Naším cieľom bolo porovnať produkty z hľadiska podmienok plnenia a výluk a tiež ceny za riziká. Každé riziko z porovnania po celkovom vyhodnotení mohlo celkovo získať päť hviezdičiek. Väčší počet hviezdičiek znamená priaznivejšie podmienky plnenia s menším počtom výluk. Žiaľ, vynikajúce podmienky plnenia, teda maximálny počet hviezdičiek, získal minimálny počet poisťovní. Väčšina z hodnotených má prísnejšie podmienky plnenia s väčším počtom výluk", zhodnotil výsledky prieskumu produktový manažér Broker Consulting Tomáš Kročian.

Prieskum podľa neho odhalil vážne nedostatky v oblasti poistných produktov. "V podstate žiadna nezávislá inštitúcia nekontroluje obsah všeobecných poistných podmienok a osobitných poistných podmienok. Objavili sme napríklad chybné definície poistného plnenia v prípade invalidity. V podmienkach poistného plnenia boli uvedené stupne invalidity jeden, dva a tri, pravdepodobne z českého sociálneho systému, ktoré na Slovensku vôbec neplatia," tvrdí Kročian.

Poisťovne používajú veľmi zložitý jazyk pri písaní uvedených dokumentov. Kročian upozornil, že s ich preštudovaním má problém aj odborník na poisťovníctvo s niekoľkoročnou praxou a bežný klient nemá šancu porozumieť poistným podmienkam niektorých poisťovní. Hlavne, ak v rôznych definíciách poistného plnenia je niekoľko ďalších odkazov na ustanovenia, ktoré sa nachádzajú na inom mieste v poistných podmienkach. Dokonca poisťovne niekedy používajú cudzojazyčné (napr. latinské pomenovania chorôb), hoci existujú ich ekvivalenty v slovenskom jazyku. Slovenské názvy by boli zrozumiteľnejšie pre bežného klienta.

Prieskum poukázal aj na sporné účtovanie poplatku za správu investičného fondu. Tento poplatok si niektoré poisťovne vyúčtujú, hoci reálne takúto správu nevykonávajú. Vo viacerých poistných zmluvách ďalej chýbajú napríklad oceňovacie tabuľky a sadzobníky rizík, na základe ktorých sa mení poistné s vekom klienta. Bežný klient potom nemá podľa Kročiana odkiaľ vedieť, ako sa bude meniť jeho poistné v čase.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Matka a nevlastný otec väznili v dome v Arizone tri sestry
<< predchádzajúci článok
Silvestrovské termíny v hoteloch a penziónoch sú takmer vypredané