Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. decembra 2007

Slovak Telekom sa voči polmiliardovej pokute od PMÚ odvolá



Spoločnosť Slovak Telekom (ST) nesúhlasí s vyše polmiliardovou pokutou, ktorú jej uložil prvostupňovým rozhodnutím Protimonopolný úrad SR (PMÚ) za údajné zneužitie dominantného postavenia, a ...



Zdieľať
BRATISLAVA 28. decembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Slovak Telekom (ST) nesúhlasí s vyše polmiliardovou pokutou, ktorú jej uložil prvostupňovým rozhodnutím Protimonopolný úrad SR (PMÚ) za údajné zneužitie dominantného postavenia, a voči tomuto rozhodnutiu sa odvolá. Uviedla to spoločnosť vo svojom stanovisku. PMÚ uloženie pokuty vo výške 525,8 mil. Sk odôvodnil zneužitím dominantného postavenia údajným stláčaním marže a viazaním produktov, ktoré podľa úradu ST začal praktikovať v rokoch 2004 a 2005 pri vstupe alternatívnych operátorov na trh hlasových služieb. "ST neustále čelí neprimeranému tlaku zo strany PMÚ. Najnovšie rozhodnutie PMÚ je založené na metodike, ktorá je v rozpore so zaužívanou praxou Európskej komisie (EK), ako aj s reguláciou uloženou Telekomunikačným úradom SR (TÚ)," uviedol výkonný viceprezident spoločnosti pre stratégiu a regulačné záležitosti Pavol Kukura. Firma ST je presvedčená, že pri poskytovaní svojich produktov maržu nestláča. "PMÚ nesprávne aplikuje doktrínu 'margin squeeze', pričom nepostupuje podľa metodiky EK, na ktorú sa odvoláva. PMÚ svojím rozhodnutím zasahuje do kompetencií TÚ a trestá ST za viazanie telefónneho pripojenia a telefónnej služby, ktoré nie je rozhodnutiami TÚ zakázané," uvádza sa v stanovisku spoločnosti, ktorá tvrdí, že ponúkať pripojenie spoločne s volacím programom, k čomu je viedli aj skúsenosti zo zahraničia, sa rozhodla v záujme spotrebiteľov. "ST poskytoval dial-up, ISDN a ADSL prístup do internetu spolu s telefónnou službou, čo bolo v tom čase jediným spôsobom poskytovania, ktorý bol v Európe zaužívaný," dodáva ST. Kľúčové tvrdenia a závery PMÚ z nich vyvodené podľa stanoviska spoločnosti nezodpovedajú skutočnému stavu. "Na podporu svojich záverov úrad používa argumenty a údaje predložené jednotlivými konkurentmi ST bez nezaujatého a adekvátneho posúdenia ich objektívnosti. Na druhej strane úrad zároveň vo viacerých prípadoch neprihliadol na dôkazy predložené spoločnosťou ST a naďalej neberie do úvahy jej argumenty," dodáva sa v stanovisku. Rozhodnutie PMÚ však naopak vítajú alternatívni operátori. Podľa spoločnosti Slovanet nútil ST klientov povinne platiť službu odchádzajúcich volaní cez ST, telefónny paušál s takzvanými voľnými minútami, a to aj v prípade, že ju využívať nechceli a hovory mali záujem realizovať cez iného operátora. "ST stále poskytuje dve samostatné služby, a to zriadenie a prístup k verejnej telefónnej službe a zároveň voľné minúty v jednom mesačnom paušále. Porušuje tak nielen zákon SR o ochrane hospodárskej súťaže, ale prvýkrát aj medzinárodnú legislatívu," uvádza sa v stanovisku Slovanetu k rozhodnutiu PMÚ.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Smrť Bhuttovej zasiahla aj trh s komoditami
<< predchádzajúci článok
Francúzski humanitárni pracovníci sa môžu vrátiť do vlasti