Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

02. marca 2015

Slovensko zaostáva v platení faktúr, najpoctivejší sú Nemci



Na Slovensku sa zaplatí načas 71 % pohľadávok. Vyplýva to z ...



Zdieľať
faktury Lepšie ako Slovensko je na tom Rusko či Maďarsko. Najčastejším dôvodom neplnenia záväzkov je momentálny výpadok peňažných prostriedkov.BRATISLAVA 2. marca (WEBNOVINY) - Na Slovensku sa zaplatí načas 71 % pohľadávok. Vyplýva to z reprezentatívnej štúdie spoločnosti EOS za rok 2014 s názvom European Payment Practices.


Lepšie sú na tom aj Rusko či Maďarsko, v oboch prípadoch to je 74 %. V stanovenom termíne sa v rámci Európy pritom priemerne uhradí 75 % faktúr. Najdôslednejší v platení sú Nemci (83 %) a Francúzi (80 %), nasledujú Španieli (78 %), Poliaci (76 %) a Belgičania (75 %).

Od splatnosti uplynú viac ako tri týždne

Zároveň z prieskumu vyplynulo, že od vypršania splatnosti uplynú v priemere viac ako tri týždne, kým sa na Slovensku zaplatia faktúry. V prípade zákazníkov business to consumer (B2C) sa záväzky uhrádzajú 22 dní po termíne, pri business to business (B2B) zákazníkoch je to 26 dní.

Priemer za krajiny východnej Európy vyšiel na 27 dní po dátume splatnosti, v západných krajinách na 29 dní. Ako dôvod pre neplnenie si svojich finančných záväzkov sa najčastejšie objavuje momentálny výpadok peňažných prostriedkov, opakujúcim sa javom je aj nezamestnanosť či zábudlivosť.

Odporúčame:

Prieskum odhalil praktiky u lekárov, úplatky sú rutinou

Žiaci vyhadzujú polievku, jedlom najviac plytvajú piataci

Na Slovensku sa faktúry platia v priemere 24 dní po termíne


Na Západe neveria v zlepšenie disciplíny

Podľa prieskumu obyvatelia západnej Európy veľmi neveria, že by sa platobná disciplína ich obchodných partnerov či klientov mohla v budúcnosti zlepšiť. Na druhej strane vo východnej Európe prevláda nádej, že sa situácia zlepší.

Prieskum sa týkal 2 600 respondentov na rozhodovacích pozíciách v 12 európskych krajinách. V prípade business to consumer zákazníkov očakáva zlepšenie v platení faktúr 34 % opýtaných z východnej Európy, na západe to bolo len 26 %.

Pri business to business zákazníkoch je na východe pozitívne naladených 33 % respondentov, v západných krajinách 24 %. Za celú Európu až 50 % opýtaných si pri B2C zákazníkoch myslí, že do dvoch rokov sa nič nezmení, pri B2B je to 48 %.

Spoločnosť EOS KSI Slovensko vznikla v roku 1997. Firma je členom skupiny EOS a skupiny Otto. EOS KSI Slovensko pôsobí na trhu s pohľadávkami a je tiež jedným zo zakladajúcich členov ASINS (Asociácia slovenských inkasných spoločností).

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mjanmarsko: Polícia zabránila študentom v proteste za reformu školstva
<< predchádzajúci článok
Na Slovensku odštartovala celonárodná súťaž BLOGER ROKA 2014