![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
14. novembra 2019
Slovenskú Route 66 chcú predĺžiť od Jadranu po Baltské more
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Michal SvítokOficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011. „Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza,“ uviedol pre TASR prezident Slovenskej asociácie Route 66 Juraj Smrečan.
„Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť ministerstvo dopravy a výstavby v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina. Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 kilometrov spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. Teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora,“ priblížil.
Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor EÚ Route 66, sa podľa Smrečana stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov. Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry. Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltickému pobrežiu.
Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov vtedy založila Slovenskú asociáciu Route 66.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
