Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

09. marca 2016

SOPK: Dopravnú infraštruktúru tvoria aj cesty I. a II. triedy



Dopravnú infraštruktúru netvoria iba diaľnice, ale aj cesty prvej a druhej triedy, na ktorých dnes pomaly vzniká oveľa väčší problém ako na samotných diaľniciach. Pri ...



Zdieľať
Peter Mihók Foto: TASR/Michal Svítok
Žilina 9. marca (TASR) – Dopravnú infraštruktúru netvoria iba diaľnice, ale aj cesty prvej a druhej triedy, na ktorých dnes pomaly vzniká oveľa väčší problém ako na samotných diaľniciach. Pri príležitosti výročného zhromaždenia Žilinskej regionálnej komory (ŽRK) SOPK na to v utorok (8.3.) v Žiline upozornil predseda SOPK Peter Mihók.


"Diaľnice určite priblížili východ so západom, čo je dôležité. Ale teraz už pôjde minimálne o rovnomerné rozdelenie síl medzi cesty prvej a druhej triedy a diaľničné prepojenie. Lebo nie každá firma, občan a zamestnanec sídlia vedľa diaľnice. Myslím si, že toto bude najväčšia výzva aj pre obdobie, ktoré máme pred sebou. Oveľa viac investovať do ciest prvej a druhej triedy," povedal Mihók.

Dopravná infraštruktúra je podľa neho veľmi dobrou nosnou témou ŽRK SOPK. "A aj vďaka tlaku žilinskej regionálnej komory sa mnohé veci pohli dopredu. To ocení občan, lebo tie komunikácie využíva každý. Ale oceňujú to hlavne podnikatelia a subjekty, ktoré sú logisticky závislé na dopravnej infraštruktúre," podotkol Mihók.

Riaditeľ ŽRK SOPK Ján Mišura zdôraznil, že by sa urýchlene mala začať výstavba úseku diaľnice D3 od Svrčinovca v smere do Čadce, Bukova. "Hrozí tam totálny kolaps dopravy z dôvodu, že sa od decembra tohto roku otvorí diaľnica z Katovíc a z Varšavy. Vo Svrčinovci sa budú zlievať dve medzinárodné trasy. Jedna z Česka a jedna z Poľska a bude tam ešte horšia situácia, ako je v súčasnosti," dodal Mišura.

Doplnil, že žilinská regionálna komora pozitívne hodnotí začatie výstavby tunela Višňové a spustenie úseku D1 Martin – Turany. "Potrebujeme, aby sa začala stavať rýchlostná cesta R3 medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami v polovičnom profile namiesto rekonštrukcie súčasnej betónovej cesty. Potom ten nešťastný úsek Turany – Hubová a aby sa začalo uvažovať o úseku R3 Dolný Kubín – Hubová. Problém spôsobuje aj 80 percent exportu do Európskej únie, pretože nemáme prepojenie na západ. Okrem Bratislavy diaľnicou do Brna, a to je na juhu. Takže potrebujeme prepojenie z Púchova do Zlína, ktoré sa stalo hlavným európskym koridorom," uzatvoril Mišura.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zmeny poľskom zákone o Ústavnom súde nie sú v súlade s ústavou
<< predchádzajúci článok
Odbory od nového ministra očakávajú vyriešenie návratu sestier