Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

10. januára 2006

Španielsky svalovec



7x24 hodín sme testovali Seat Leon 2,0 TDI



Zdieľať
Na Seat Leon druhej generácie som sa tešila od jeho prvého predstavenia. Dynamický športový hatchback, so spoločnými koreňmi s VW Golf a so Škodou Octavia, na mňa totiž svojím španielskym sexepílom zapôsobil ako magnet.

Svalnatý mačo
Síce to bude už mierne otrepané, ale nedá mi nespomenúť, že šéfdizajnér Seatu donedávna pracoval pre Alfu Romeo. Nemožno si preto nevšimnúť, ako sa niektoré detaily nápadne podobajú na Alfu  147. Zoberme si napríklad skryté rúčky zadných dverí alebo tvar zadných svetiel. Unikátne sú však na Leonovi stierače - idú oproti sebe a v pokoji sú ukryté v predných stĺpikoch. Škoda je iba to, že všetky tri ostatné modely Seat - Toledo, Altea aj Leon, sa na seba až príliš podobajú. Mnohí nám potvrdili, že športový Leon na nich pôsobí ako akási „rozcapená“ Altea. 


Športová intimita
V Seate Leon síce až tak veľa priestoru ako v modeli Altea nie je, ale ani sa v ňom určite nebudete tlačiť. Ide skôr o akúsi športovú intimitu vytvorenú obklopujúcimi, ideálne vytvarované sedačky a pocit ochrany dodávajúcimi vysokými rámami okien. Potešenie u mňa vyvolával aj kontakt s koženým trojramenným volantom, s integrovaným diaľkovým ovládaním rádia a moderné povrchové materiály. Fascinovali ma však moderne štruktúrované poťahy sedadiel, ktoré sa jemne ligocú v odtieni červenej metalízy presne pasujúc k laku karosérie. Na palube sme mali aj luxusnú automatickú dvojzónovú klimatizáciu a výborne hrajúce rádio s CD prehrávačom. Potešili sa však aj pasažieri vzadu, pretože mali dostatok miesta na nohy aj na hlavu. Nečakane veľký bol aj kufor, ktorý pri športových vozidlách väčšinou „príde skrátka“.


Ideálna motorizácia
Krútiaci moment 320 Nm turbodieselového motora 2,0 TDI ma doslova vtlačil do sedačky. Maximálka 205 km/h a zrýchlenie na stovku za 9,3 sekundy sú na „ropáka“ tiež pomerne fascinujúce. Niet sa preto čo čudovať, že pocity z jazdy som mala podobné, ako v  Golfe GTI. Keďže podvozok majú obe vozidlá takmer identický, aj s Leonom sa dá jazdiť naozaj veľmi ostro. Vďaka za to určite patrí aj širokým nízkoprofilovým pneumatikám na 17“ veľkých hliníkových kolesách. Riadenie bolo vzrušujúco citlivé, takže mi vonkoncom nechýbali informácie od predných kolies. Radosťou bola aj obsluha manuálnej prevodovky - pracuje sa s ňou ľahko a presne. Motor s výkonom 103 kW/140 k teda môžem s čistým svedomím označiť za ideálneho partnera aj pre Leona. Veľmi uspokojivá bola totiž aj spotreba - tesne pod šiestimi litrami, pri pomerne svižnom stýle jazdy.


Štandardom osem airbagov
O moju bezpečnosť sa starali systémy ABS + ASR, bohužiaľ, za ESP si treba doplatiť. V Leone sme mali sériovo zabudované airbagy vodiča a spolujazdca, predné bočné airbagy, hlavové airbagy, a dokonca aj zadné bočné airbagy - čiže celkovo osem kusov. Keďže veľmi bezpečné boli už samotné jazdné vlastnosti auta, aj bez pomoci asistenčných systémov, niet sa prakticky na čo sťažovať.

Najvýhodnejší výber
Keď si porovnáme cenu Seatu Leon, Volkswagenu Golf a Škody Octavia s rovnakým motorom, Seat vás vyjde najlacnejšie. Základný Leon 1,6i (75 kW/102 k) dostanete už od 512 000 korún, testovaný Leon 2,0 TDI stál 730 900 korún.  Keďže ma Leon oslovil aj po vizuálnej stránke, iba ťažko som mu dokázala odolávať. Preto ma celkom udivuje, že ich na našich cestách nestretávam zďaleka toľko, ako Golfov alebo Octavií. Kvalita je rovnaká, ale dizajnom sa Seat od menovaných dvoch súrodencov výrazne dištancuje. 

Inzercia : Denne 10 tisíc vozidiel na predaj + novinky, katalógy, testy a informácie zo sveta motorizmu.

http://autobazar.24hod.sk/ 
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Captiva: Prvý Chevrolet s novým dieselom!
<< predchádzajúci článok
V skratke