Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

23. septembra 2008

Staré Mesto pripravuje novú parkovaciu politiku



Zníženie objemu nežiaducej automobilovej dopravy, podpora mestskej hromadnej dopravy (MHD), zvýšenie efektívnosti využívania parkovacích plôch v bratislavskom Starom Meste, či zvýhodnenie ...



Zdieľať
BRATISLAVA 23. septembra (WEBNOVINY) - Zníženie objemu nežiaducej automobilovej dopravy, podpora mestskej hromadnej dopravy (MHD), zvýšenie efektívnosti využívania parkovacích plôch v bratislavskom Starom Meste, či zvýhodnenie obyvateľov tejto mestskej časti je súčasťou návrhu novej parkovacej politiky v centre mesta na roky 2008 až 2012. Na dnešnej tlačovej besede v Bratislave o tom informoval staromestský starosta Andrej Petrek. Materiál v plnom znení je uverejnený na internetovej stránke Starého Mesta, pričom verejnosť ho môže pripomienkovať a navrhnúť ďalšie riešenia ako zefektívniť parkovanie. Svoje návrhy či výhrady môžu posielať písomne na staromestský úrad. K parkovaniu sa môžu vyjadriť aj na verejnom zhromaždení, ktoré sa bude konať v stredu 8. októbra v Staromestskej sieni miestneho úradu na Vajanského nábreží. Následne sa budú miestni poslanci zaoberať návrhom s pripomienkami na najbližšom zasadaní zastupiteľstva 4. novembra. Podľa návrhu by sa mala z centra mesta vylúčiť tranzitná doprava z niektorých ulíc, uvažuje sa aj o ich zjednosmernení. Sú to napríklad Námestie 1. mája, Námestie slobody, Mýtna ulica, Kollárovo námestie, Mickiewiczova, Ul. 29. augusta, Špitálska i Štúrova. Podľa Petreka by tým mohli získať ďalšie parkovacie miesta. Nový návrh uvažuje aj o podpore systému MHD, teda preferencia električiek na križovatkách či vyhradené jazdné pruhy, tiež sa plánuje vybudovať električkové spojenie z Petržalky na Šafárikovo námestie, tam však podľa starostu treba kooperáciu aj s ďalšími samosprávami. Ďalšie parkovacie plochy by podľa neho mohli získať aj vybudovaním podzemných garáží. "Reálne by to bolo možné na Námestí slobody, kde by sme mohli získať až 500 parkovacích miest, ďalej pod Námestím SNP či pod Predstaničným námestím," spresnil Petrek. Vybudovanie takýchto podzemných parkovísk však podľa neho má zmysel jedine vtedy, ak nahradia parkovanie na povrchu. Vyššiu efektivitu parkovacích plôch môžu podľa konateľa Bratislavskej parkovacej služby Petra Polomu dosiahnuť cenovou alebo časovou reguláciou. "Počas pracovných dní sa určí maximálna doba státia, napríklad štyri, päť alebo šesť hodín, po jej uplynutí bude vodič povinný parkovacie miesto uvoľniť," vysvetlil. Vyžaduje si to však podľa neho aj ďalšie analýzy. Hodina parkovania na uliciach v Starom Meste by od 1. decembra mala stáť 21 korún (0?68 €), v súčasnosti je to desať korún (0,33 €). Vodiči môžu platiť stieracou kartou alebo prostredníctvom mobil parkingu. Podľa starostu je však táto suma pre návštevníkov Starého Mesta nízka a pre obyvateľov tejto mestskej časti zase vysoká. Zároveň doplnil, že Staromešťania budú podľa návrhu novej parkovacej politiky zvýhodnení, za parkovanie v centre mesta by zaplatili polovicu. Výšku kompenzácie však bude podľa neho potrebné dohodnúť aj s prevádzkovateľom parkovacej služby. V návrhu sa počíta aj s rozšírením peších priestorov, so zriadením zóny s rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu. V rámci nábrežnej promenády navrhujú vybudovať cyklistické trasy, optimalizovať využitie vnútroblokov a dvorov, počítajú aj so systematickou kontrolou hliadok mestskej polície. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Regulácia cien energií v SR je podľa úradu v poriadku
<< predchádzajúci článok
Slovensko pošle pozorovateľov do misie EÚ v Gruzínsku