![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Štvrtok 13.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Stanislav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
16. júna 2017
Sťažnosti na cestovné kancelárie rieši Slovenská obchodná inšpekcia
Cestovná batožina
Zdieľať
Cestovná batožina Foto: TASR/Štefan PuškášNedostatkami menšieho charakteru boli klamlivá reklama, príp. nevyžiadaná reklama, či nekalé obchodné praktiky ako klamlivé konanie a klamlivé opomenutie. Cestovné kancelárie v takýchto prípadoch uvádzali nepravdivé, nepodložené, neúplné, nejasné, dvojzmyselné alebo zamlčané údaje o nákupných podmienkach. V zmluve o obstaraní zájazdu bol napríklad uvedený nejasný údaj o vzdialenosti ubytovacieho zariadenia od mora, ktorá je meraná vždy od najbližšieho bodu areálu alebo pozemku ubytovacieho zariadenia po začiatok pláže a je orientačná. Pri kontrolách CK boli zistené tiež nedostatky, týkajúce sa neúplných a nepresných informácií o zájazde alebo neposkytovania informácii sedem dní pred zájazdom.
SOI v rokoch 2014 až 2016 navrhovala jedno pozastavenie živnostenského oprávnenia, pričom na základe kontrol zistila, že v roku 2014 boli na slovenskom trhu dve nepoistené cestovné kancelárie, podobne aj v roku 2015. Nárast zaznamenali v roku 2016, keď nepoistených cestovných kancelárií bolo na slovenskom trhu päť.
V minulom roku SOI udelila 24 finančných postihov do výšky 87.499 eur, pričom medzi ne patrí aj finančný postih CK Hechter Slovakia v sume 66.000 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
