Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

25. marca 2015

ŠTEFANEC: Pred slovenských dopravcov v EÚ chcú postaviť železnú oponu



Nová legislatíva zameraná na európskych šoférov kamiónov môže spôsobiť závažné ekonomické problémy alebo aj krach veľkého množstva malých prepravcov z krajín ...



Zdieľať
Ivan Štefanec Foto: TASR/Štefan Puškáš
Brusel 25. marca (TASR) - Nová legislatíva zameraná na európskych šoférov kamiónov môže spôsobiť závažné ekonomické problémy alebo aj krach veľkého množstva malých prepravcov z krajín strednej a východnej Európy, vrátane Slovenska. Upozornil dnes slovenský poslanec Európskeho parlamentu (EP) Ivan Štefanec (nezávislý).


Štefanec otvorene kritizuje zákon, ktorý ukladá zahraničným autodopravcom vyplácať šoférom kamiónov minimálnu mzdu podľa miestnej legislatívy, pokiaľ sa nachádzajú na území Nemecka. Legislatíva vstúpila do platnosti 1. januára 2015.

„Minimálna mzda je v Nemecku 8,5 eur za hodinu, pričom na východ od jeho hraníc klesá úmerne s výkonom ekonomiky. Hoci opatrenie na prvý pohľad pomôže vodičom, opak je pravdou, pretože veľmi málo špeditérskych spoločností z Poľska, Slovenska, Rumunska alebo Maďarska si ju bude môcť dovoliť vyplácať," upozornil poslanec. A dodal, že následkom uplatňovania tohto zákona bude krach malých lokálnych firiem, ktoré majú typicky päť až desať vozidiel a nástup veľkých nadnárodných spoločností. Pripomenul tiež, že rovnaké stanovisko zastávajú aj zväzy autodopravcov a aj Stále zastúpenie SR pri EÚ.

„Našou spoločnou snahou by malo byť posilňovanie malého a stredného podnikania, nie jeho cielená likvidácia. Okrem toho je aplikácia nemeckého práva na cudzích štátnych príslušníkov, ktorí majú pracovný kontrakt v inej krajine, v rozpore s pravidlami jednotného trhu a kladie na východnú hranicu Nemecka de facto novú ekonomickú železnú oponu,“ uvádza Štefanec.

Slovenský europoslanec, ktorý je členom Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľov, spolu s kolegami z ďalších krajín dotknutých touto právnou normou bude iniciovať na pôde Európskeho parlamentu kroky, ktoré majú smerovať k prešetreniu spornej nemeckej legislatívy.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prvú čiernu skrinku airbusu skúmajú experti, z druhej chýba pamäťová k
<< predchádzajúci článok
Slovenská pošta nebude môcť byť jediným poskytovateľom hybridnej pošty