Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. decembra 2010

Stratové železnice budú podľa Figeľa hospodáriť vyvážene



Tri štátne železničné spoločnosti, ktoré v tomto roku očakávajú celkovú stratu okolo 200 mil. eur, by mali po finančnej konsolidácii a prijatí úsporných ...



Zdieľať
vlak Ilustračné foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) - Tri štátne železničné spoločnosti, ktoré v tomto roku očakávajú celkovú stratu okolo 200 mil. eur, by mali po finančnej konsolidácii a prijatí úsporných opatrení hospodáriť od roku 2012 už vyvážene bez straty. Prvý podpredseda vlády a minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) pri hodnotení roka 2010 povedal, že je to logický výsledok zodpovednej politiky, ale aj vzťahov medzi rezortom a financiami.


"Podarilo sa nám zastaviť vytekanie peňazí alebo straty aspoň do základnej miery pri obstarávaní, zaviesť úsporné opatrenia a určiť iné, nové a rozumnejšie parametre pre dopravnú cestu," zdôraznil Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA. V tejto súvislosti poznamenal, že rezort dopravy uzavrel zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme - trojročnú so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) o prevádzkovaní dráh a desaťročnú so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK), a.s. o prevádzkovaní osobnej prepravy.

V oboch prípadoch sa tak stalo prvý raz na uvedené viacročné obdobie. "Toto všetko spolu s ich finančnou konsolidáciou, ktorú sme potvrdili na ministerstve financií, nám umožňuje pozerať do budúceho roku naozaj s reálnou nádejou, že rok 2012 možno bude prvýkrát po dlhých rokoch vyvážený z hľadiska celkovej bilancie záväzku a výkonu štátu voči železniciam," dodal Figeľ. Pripomenul pritom, že o dva roky by mohla byť v pozitívnych číslach aj Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s., zabezpečujúca nákladnú prepravu.

Osobnú prepravu na železnici podľa ministra zlepší 32 nových moderných vlakových súprav, ktoré pribudnú počas troch rokov. Príchod súkromnej železničnej prepravy by mal zároveň odťažiť preťažené diaľnice a cesty. "Bude to bezpečnejšie, ekologickejšie a lacnejšie, a preto aj vyváženejšie pre rozvoj Slovenska. Máme 3 600 kilometrov železníc a 593 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, a pritom železnice sú zadlžené a cesty preťažené," poznamenal Figeľ.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Naftogaz vydá dlhopisy za 2,5 mld. USD
<< predchádzajúci článok
Košický Sever platil kultúru na úkor čistoty