Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. novembra 2011

Tatravagónka bude budúci rok prijímať nových zamestnancov



História Tatravagónky v Poprade siaha do 20. rokov minulého storočia. V roku 1994 vzniká Tatravagónka a.s. V roku 2006 sa majoritným akcionárom spoločnosti stáva Optifin Invest. V roku 2008 Tatravagónka kupuje Vagónku Trebišov. Vlani ...



Zdieľať
tatravagonka História Tatravagónky v Poprade siaha do 20. rokov minulého storočia. V roku 1994 vzniká Tatravagónka a.s. V roku 2006 sa majoritným akcionárom spoločnosti stáva Optifin Invest. V roku 2008 Tatravagónka kupuje Vagónku Trebišov. Vlani sa firma stala takmer 50 % vlastníkom akcií Fabryky Wagonow Gniewczyna v Poľsku a tohto roku kúpila srbského výrobcu vagónov Bratstvo Subotica. Spoločnosť Tatravagónka má v súčasnosti 1 760 zamestnancov a 250 dodávateľov prác. V roku 2010 dosiahol obrat spoločnosti 202 mil. eur. Predpokladaný obrat v tomto roku je 198 mil. eur. Vlani vyrobila Tatravagónka 5 475 železničných podvozkov a 1 805 vagónov. Jeden z najlepších rokov bol rok 2008, keď spoločnosť vyrobila 8 120 podvozkov a 2 400 vagónov.POPRAD 24. novembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Tatravagónka, a.s. Poprad plánuje v budúcom roku prijímať desiatky nových zamestnancov. "Evidujeme rastúci dopyt po cisternových vagónoch, z tohto dôvodu sme investovali do novej cisternovej linky," informovala agentúru SITA Zuzana Janečková z Tatravagónky. Vysoká úroveň automatizácie novej linky momentálne nevyžaduje nárast počtu obsluhujúcich pracovníkov. Nábor nových zamestnancov v budúcom roku bude zameraný najmä na pozície výrobných pracovníkov. Podľa Janečkovej by na budúci rok mohlo nájsť prácu v Tatravagónke viac ako sto ľudí.


Do novej linky na výrobu cisternových vagónov investovala spoločnosť približne štyri milióny eur. Linka sa vyznačuje najmodernejšou technológiou, ktorá umožňuje súbežnú výrobu troch typov cisternových nádrží s rôznym vonkajším priemerom plášťa. Významným parametrom linky je aj potreba výrobnej plochy, ktorá je o 50 % nižšia voči konkurencii. Adaptabilnosť prestavby tejto linky na iný typ cisterny je pritom len jeden týždeň. V súčasnosti má firma zabezpečené dostatočné vyťaženie linky pre rok 2012 výrobou cisternových vagónov pre najväčších operátorov v Európe.

Okrem novej linky investovala Tatravagónka aj do optimalizácie výroby v oblasti náterových systémov, obrábania a zlepšenia pracovných podmienok pre zamestnancov. Výrazný podiel investícií tvoria aj investície do vývoja, výskumu a certifikácie vagónov. V súčasnosti vyvíja spoločnosť dva typy vagónov pre nemeckých zákazníkov. Prvý typ vagóna je určený pre hutnícky priemysel na prepravu zvitkov plechu, ktorý výrazne uľahčí manipuláciu s nákladom. Druhý vagón je vyvíjaný pre potreby prepravy obilnín. Okrem vývoja nových vagónov investovala spoločnosť aj do vývoja nových podvozkov pre trhy s rozchodom 1 520 milimetrov ((mm). V septembri tohto roku predstavila Tatravagónka na medzinárodnej výstave EXPO 1520 v Moskve nový cisternový vagón s objemom 137 metrov kubických, určený na prepravu ľahkých ropných látok po tratiach s rozchodom 1 520 mm.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Polícia obvinila rodičov zo smrti štvorročnej dcéry
<< predchádzajúci článok
Uzavretie zmluvy v železničnom tendri brzdia súdne spory