Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny



Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny



Zdieľať
Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny Foto: TESCO STORES SR
Bratislava 18. júla (OTS) - Od júla si zákazníci Tesca môžu vybrať z ponuky papriku bielu, kapiu a repu červenú od jedného z najväčších slovenských dodávateľov BROP z Kráľovej pri Senci. Na jeseň sa k tejto ponuke pridá mrkva, petržlen a zeler od toho istého dodávateľa.


Aj vďaka spolupráci s Tescom, pre ktoré dodávame zeleninu do vyše 150 predajní, sme sa rozhodli rozšíriť produkciu papriky. Aktuálne pestujeme papriku na rozlohe 8,5 hektára a na budúci rok jej objem vzrastie takmer päťnásobne na 40 hektárov,“ vysvetľuje Juraj Mačaj, konateľ spoločnosti BROP Slovakia.
Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny Foto: TESCO STORES SR

Spoločnosť BROP dodáva do predajní Tesco na Slovensku a v Českej republike zemiaky, cibuľu a cesnak už vyše 14 rokov. Od roku 2007 tiež dodáva do Tesco prevádzok v Maďarsku. „Počas našej spolupráce vzrástol podiel dodávok o tretinu a tržby o približne 35 %. Rastúce objemy nás naučili rozšíriť plochy o nové plodiny ako napríklad fialové zemiaky alebo cibuľu šalotku, ktoré sme predtým dovážali z Francúzska,“ dodáva J. Mačaj.

Jeden z najväčších domácich dodávateľov spoločnosť BROP vlani pre rastúci záujem o domácu zeleninu spustil novú výrobnú linku. Linka spracováva zemiaky špeciálne pre značku Tesco Finest – fialové aj žlté.
Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny Foto: TESCO STORES SR/BROP Slovakia

Každý rok sa snažíme zväčšiť plochu na pestovanie jednotlivých plodín a modernizovať stroje. Aktuálne staviame nový závod a sklady, ktoré otvoríme ešte tento rok. S tým súvisí aj nábor pracovníkov do nového závodu,“ uzatvára J. Mačaj.

Spoločnosť BROP má vlastný sklad aj závod na spracovanie a balenie plodín v Kostolnej pri Dunaji so 70 pracovníkmi. Ročne spoločnosť vyprodukuje okolo 33-tisíc ton zemiakov, z ktorých je vyše 80 % z vlastnej produkcie, a 12-tisíc ton vlastnej cibule.

Tesco neustále pracuje na posilňovaní slovenskej produkcie vo svojej sieti obchodov. Vďaka tomu si môžu zákazníci dopriať to najkvalitnejšie od slovenských dodávateľov, s ktorými Tesco rozširuje spoluprácu. Slovenské firmy sa zase vďaka spolupráci s Tescom a vlastným značkám reťazca, ako je Perfectly Imperfect (Dokonale nedokonalé), dostanú na pulty predajní nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike. V závislosti od ročného obdobia pochádza 60 – 70 % tohto sortimentu od slovenských pestovateľov,“ hovorí Pavol Lakatoš, manažér nákupu pre zeleninu v Tesco Slovensko.

Vzhľadom na rozsah podnikania a celkové objemy predaných potravín patrí Tesco medzi obchodné siete, ktoré predávajú najviac druhov a najväčšie objemy slovenských potravín. Vlani jeho zákazníci nakúpili takmer 700 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote 400 miliónov eur. V prípade niektorých základných potravín reťazec spolupracuje výhradne so slovenskými dodávateľmi. Napríklad až 100 % vajec pochádza zo slovenských chovov a 80 % z celkového sortimentu mliečnych výrobkov je tiež zo Slovenska.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rezort financií zaplatí za nákup služieb ORACLE 36,1 milióna eur
<< predchádzajúci článok
Právne dokumenty od realitného makléra môže skontrolovať právnik