Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

08. februára 2011

TÚ nepriznal kompenzáciu straty Slovak Telekomu



Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) nepriznal kompenzáciu straty spoločnosti Slovak Telekom, a.s. za poskytovanie univerzálnej služby v rokoch 2005 až 2006. “Úrad pomocou ...



Zdieľať
slovak telekom logo Slovak Telekom logoFoto: BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) nepriznal kompenzáciu straty spoločnosti Slovak Telekom, a.s. za poskytovanie univerzálnej služby v rokoch 2005 až 2006. “Úrad pomocou viacerých metód dospel k záveru, že poskytovanie univerzálnej služby nie je pre Slovak Telekom neprimeraným zaťažením, a preto jej nárok na úhradu čistých nákladov nevznikol,“ uviedol hovorca Telekomunikačného úradu Roman Vavro. Rozhodnutie ešte nie je právoplatné a Slovak Telekom môže podať rozklad.


Spoločnosť Slovak Telekom podala koncom roka 2007 žiadosť o úhradu čistých nákladov vzniknutých pri vykonávaní povinnosti univerzálnej služby. Tá predstavuje minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom za prijateľnú cenu. Telekomunikačný úrad vydal v októbri 2009 prvostupňové rozhodnutie. Slovak Telekom podal voči rozhodnutiu úradu vo veci kompenzácie straty za poskytovanie univerzálnej služby za roky 2005 a 2006 vo výške 26,28 mil. eur následne rozklad. Pôvodne totiž žiadala telekomunikačná spoločnosť kompenzáciu vo výške 78,8 mil. eur.
Slovak Telekom uvádza, že výnosy z vykonávaných činností sú nižšie ako náklady, a že všetky služby vykonávané v rámci povinností univerzálnej služby poskytovala so stratou. "Telekomunikačný úrad v rozhodnutí konštatuje, že celá výška nákladov na poskytovanie univerzálnej služby, vyčíslená spoločnosťou Slovak Telekom, predstavuje primerané zaťaženie pre Slovak Telekom a nemá negatívny dopad na jej konkurenčné postavenie na trhu, a preto nepristúpil k vlastnému výpočtu čistých nákladov univerzálnej služby,“ konštatoval Vavro.

Podnik, ktorý poskytuje univerzálnu službu, má povinnosť napríklad prevádzkovať telefónne automaty, poskytovať občanom SR verejnú telefónnu službu na pevnom mieste pripojenia k sieti, vrátane faksimilného prenosu informácií a prenosu dát s prenosovými rýchlosťami umožňujúcimi funkčný prístup k internetu. Podnik musí pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ zabezpečuje primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytovať bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ECB môže zvýšiť sadzby pred ukončením mimoriadnych opatrení
<< predchádzajúci článok
Kaník navrhuje zrušiť súbeh výpovednej lehoty a odstupného