Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

03. mája 2009

Tunel pod hradom by mali začať opravovať 11. mája



Komplexná rekonštrukcia električkového tunela pod Bratislavským hradom by sa mala začať v pondelok 11. mája, posledné električky by tak tadiaľ mali prejsť v nedeľu 10. mája. Pre agentúru SITA to ...



Zdieľať
BRATISLAVA 3. mája (WEBNOVINY) – Komplexná rekonštrukcia električkového tunela pod Bratislavským hradom by sa mala začať v pondelok 11. mája, posledné električky by tak tadiaľ mali prejsť v nedeľu 10. mája. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Práce za osem miliónov € by mali podľa odhadov trvať jeden rok, pôvodne sa hovorilo o štyroch až šiestich mesiacoch. Vedenie dopravného podniku totiž počíta aj s prípadnými komplikáciami, ktoré by počas tejto špecifickej opravy mohli vzniknúť. „Pevne verím, že na jar budúceho roku budeme mať zrekonštruovaný električkový tunel, ktorý bude spĺňať všetky európske parametre na modernú električkovú dopravu vrátane prísnych bezpečnostných štandardov,“ povedal Zahradník.


Tunel teda čaká komplexná rekonštrukcia. Jej kľúčovými komponentmi je uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektoru pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou by mal prejsť celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudnúť by mal trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. „Rekonštrukcia sa robí v rozsahu a náročnosti, aby tunel vydržal bezpečnú prevádzku najbližších 25 rokov okrem výmeny bežných opotrebiteľných komponentov a pravidelných revízií,“ odpovedal Zahradník na otázku, ako dlho by mohol tunel po tak rozsiahlej rekonštrukcii fungovať bez ďalšej opravy.

Rekonštrukčné práce si vyžiadajú v tomto úseku aj dočasné odklonenie električkových trás liniek č. 1, 5 a 9 po nábreží. „Uvedomujeme si, aký zraniteľný bude úsek električkovej trate od PKO po Slovenskú národnú galériu z hľadiska dopravného náporu a najmä nemožnosti odklonu električiek po inej trase v prípade vzniku mimoriadnej udalosti,“ konštatoval Zahradník. Dopravný podnik preto v tejto súvislosti vykonal revíziu celého inkriminovaného úseku trate ako aj preventívne opravy, aby trať vydržala. V prípade potreby však bude v zálohe aj náhradná autobusová doprava.

Tunel pochádza z 2. svetovej vojny. Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
U ďalších dvoch ľudí sa potvrdila chrípka typu A
<< predchádzajúci článok
Študentka, ktorá prišla z Mexika, vírus chrípky nemá