Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

13. februára 2007

V januári 2007 sa v SR zaregistrovalo 4 773 áut do 3,5 tony



V prvom mesiaci tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 4 773 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje pokles o 1,77 %. ...



Zdieľať

BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) - V prvom mesiaci tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 4 773 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje pokles o 1,77 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP). Počas januára 2007 mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 28,14 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen so 7,56-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 6,83 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Citroën so 6,12 % a piate značke Suzuki s 5,36-percentným podielom na trhu. "Ďalej nasledovali automobily Ford s 5,32-percentným podielom, Renault s podielom 4,78 %, Opel dosiahol podiel 4,63 %, Seat 3,98 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Toyota-Lexus s 3,54-percentným podielom na trhu," dodala Nováková.

Za prvý mesiac roku 2007 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 71 vozidiel, čo je medziročne o 33,96 % viac. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 45,07 %, o druhú a tretiu priečku sa delia automobily značky Mercedes-Benz a na Slovensku relatívne nová značka Mitsubishi-Fuso, so zhodným 14,08-percentným podielom. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton na začiatku tohto roka zaznamenal iba minimálny medziročný nárast o 0,99 %, keď sa do konca januára zaregistrovalo 205 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Mercedes-Benz s trhovým podielom 20,98 %. Druhou v poradí je Scania so 17,56 % a nasleduje Volvo s 14,63-percentným trhovým podielom.

V sledovanom období zaregistrovali tiež 29 nových autobusov, čo je o 262,5 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 51,72-percentný podiel, nasleduje SOR s 37,93 % a o ďalšie poradie sa delia Iveco, Man a Renault s trhovým podielom po 3,45 % všetkých registrácií v danej kategórii.

SITA/AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
MySpace hodlá blokovať ilegálnu hudbu novým softwarom
<< predchádzajúci článok
Výskumný modul Columbus pripojí k ISS francúzsky astronaut