![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Štvrtok 13.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Stanislav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. decembra 2008
V roku 2008 internet zmenil politiku
Rok 2008 zostane známy ako rok, v ktorom internet navždy zmenil politiku. Kampaň novozvoleného prezidenta Spojených štátov amerických Baracka Obamu presvedčila, že už nič nebude ako predtým. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) - Rok 2008 zostane známy ako rok, v ktorom internet navždy zmenil politiku. Kampaň novozvoleného prezidenta Spojených štátov amerických Baracka Obamu presvedčila, že už nič nebude ako predtým. Uviedol to špecialista na politické kampane Joe Trippi, ktorý v roku 2004 prvý použil internet ako politický nástroj v amerických prezidentských voľbách. Prirovnal využitie webu Obamovým tímom k začiatkom lietania a prvému pristátiu na Mesiaci. "Od roku 2004 - čo bolo podobné ako bratia Wrightovci - sa neskôr všetko spojilo a prišlo Apollo 11 a vidíte, ako Obamova kampaň vystrelí človeka a on bezpečne pristáva v Bielom dome," povedal Trippi. "Má všetky tieto nové nástroje," uviedol o webe 2.0 a označil preto rok 2008 za prelomový.
Podľa Micaha Sifryho, spoluzakladateľa blogovej stránky venovanej politike a internetu Techpresident.com, Obamova kampaň predznamenala "dobu masového podieľania sa na politike". Vo svojej kampani používal kandidát Demokratickej strany okrem webovej stránky a e-mailov aj stránku YouTube, sociálne siete ako MySpace a Facebook, malú blogovú službu Twitter a ďalšie webové nástroje.
SITA/AFP
