Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

30. mája 2007

V tuneli Sitina dnes horelo



BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) V jednej z rúr tunela Sitina, ktorý Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje sprejazdniť 24. júna, dnes horelo. V rámci hasičských skúšok a skúšok vetracieho systému dnes pri treťom SOS ...



Zdieľať

BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) V jednej z rúr tunela Sitina, ktorý Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje sprejazdniť 24. júna, dnes horelo. V rámci hasičských skúšok a skúšok vetracieho systému dnes pri treťom SOS výklenku vo východnej rúre tunela založili kontrolovaný oheň s niekoľkými dymovnicami. Hasiči museli okrem likvidácie požiaru vyslobodiť a evakuovať cestujúcich z osobného auta a autobusu, v ktorom okrem detí boli aj imobilní občania. Podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka skúška predbežne dopadla dobre, hasiči ju vyhodnotia dodatočne. "Všetky parametre sú však nastavené tak, že to funguje, dym sa držal v hornej polovici tunela a odvetrával sa smerom na portál," skonštatoval Jánošík. Dnešná skúška je posledná, zopakovali by ju iba v prípade, ak by preukázala technické nedostatky.

Skúšky v tuneli sa začali v apríli testovaním jednotlivých technológií a fyzikálnymi meraniami. NDS už spravila aj komplexné skúšky centrálneho riadiaceho systému, vetracieho a kamerového systému, osvetlenia, snímačov teploty, elektronického značenia a SOS hlásení. Počas testov preverili, či jednotlivé zariadenia fungujú súčasne, technici navodili približne 20 000 situácií, na ktoré je systém tunela naprogramovaný.

Tunel s dĺžkou 1,5 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Je vybavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby.

Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty, a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Personálne zmeny v STV súvisia s digitalizáciou
<< predchádzajúci článok
Rezort školstva neprezradí mená "lietajúcich garantov"