24hod.sk    Z domova

04. septembra 2020

Veľká sláva: Cesta vlakom do Považskej Bystrice bude vďaka vyrovnaniu trate, novému tunelu a ceste ponad priehradu od štvrtka 17. 9. o 4 minúty rýchlejšia



Prinášame prehľad zmien cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy od 17. 9. 2020 v kocke. Dňom 17. septembra 2020 vstúpi do platnosti 3. zmena Cestovného poriadku (CP) 2019/2020. ...



Zdieľať
rekonstrukcia so sebou prinasaj aj novy tunel a estakadu ponad nosicku priehradu 676x380 4.9.2020 (Webnoviny.sk) - Prinášame prehľad zmien cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy od 17. 9. 2020 v kocke.


Dňom 17. septembra 2020 vstúpi do platnosti 3. zmena Cestovného poriadku (CP) 2019/2020.

Už vo štvrtok 17. 9. 2020 sa traťový úsek Púchov – Považská Bystrica v novom profile skráti z 13,6 km na 11,6 km, čo od štvrtka 17. septembra prinesie benefit rýchlejšieho cestovania – pri diaľkovej doprave v úseku Bratislava – Považská Bystrica z pôvodných 124 min na 120 min (-4 min), pri regionálnej doprave bude úspora -2,5 min. Rekonštrukcia so sebou prinášaj aj redukciu železničnej trate o necelé dva kilometre, nový tunel Diel, estakádu ponad Nosickú priehradu (mimo zastávku Milochov), vyššiu úroveň a komfort pre cestujúcich (nová zastávka v Nosiciach a modernizácia staníc v Považskej Bystrici a Považskej Teplej) a bezpečnejšiu cestu vlakom (nové traťové zabezpečovacie zariadenie medzi Považskou Bystricou a Plevníkom-Drienové, nový telekomunikačný systém, mimoúrovňové križovania...). S ohľadom na práce v tomto úseku bude na viacerých miestach znížená traťová rýchlosť na 60 km/h, 80 km/h, resp. 100 km/h. K zrýchleniu na plnú konštrukčnú rýchlosť na tomto úseku príde po testoch a rýchlostných skúškach najskôr v decembri 2021. Toto zrýchlenie so sebou prinesie ďalšiu časovú úsporu.

Zmena CP 2019/2020 je teda "vynútenou" zmenou, ktorá súvisí s odovzdaním nových úsekov a rekonštrukčnými prácami manažéra infraštruktúry (ŽSR) v úseku Púchov – Považská Bystrica. Od 17. 9. 2020 budú vlaky v tomto úseku vedené len po jednej traťovej koľaji, pričom pôjdu sčasti po novej a sčasti po pôvodnej trati. V dôsledku uvedených skutočností dôjde aj k nasledovným zmenám:


DIAĽKOVÁ VNÚTROŠTÁTNA A MEDZIŠTÁTNA DOPRAVA


Z dôvodu rekonštrukčných prác dochádza pri vlakoch R 6XX a RR 7XX k úprave časových polôh nasledovne:

Z dôvodu rekonštrukčných prác dochádza aj k úpravám časových polôh nasledovných vlakov:






Z dôvodu rekonštrukčných prác zároveň dochádza aj k zmenám pri týchto posilových regionálnych rýchlikoch:


REGIONÁLNA A PRÍMESTSKÁ DOPRAVA


Z dôvodu rekonštrukčných prác ŽSR a obmedzených možností železničnej infraštruktúry dochádza v úseku Žilina – Trenčín-Zlatovce od 17. 9. 2020 k nasledovným zmenám:

Zmeny časových polôh osobných vlakov v smere Trenčín – Púchov – Žilina:

Zmeny časových polôh osobných vlakov v smere Žilina – Púchov – Trenčín:

Zmena východiskovej a cieľovej stanice a súčasne zmeny časových polôh osobných vlakov:

V súvislosti so zmenami časových polôh vlakov na hlavnej trati dochádza k úprave časových polôh vybraných vlakov na odbočných tratiach:

Všetky zmeny budú zapracované v elektronických vyhľadávačoch spojení, kde si ich cestujúci môžu kedykoľvek pozrieť.

Zmeny a zaujímavosti v skratke:



  1. Jazdný čas sa vo štvrtok 17. 9. 2020 skráti v úseku Púchov – Považská Bystrica pri diaľkovej doprave z pôvodných 16,5 min na 12,5 min (-4 min), pri regionálnych vlakoch z pôvodných 16 min na 13,5 min (-2,5 min). Cestu rýchlikom tak z bratislavskej hlavnej stanice do Považskej Bystrice cestujúci stihnú namiesto 124 už za 120 minút.

  2. Od  17. 9. 2020 budú vlaky vedené v úseku Púchov – Považská Bystrica po časti novej trate obojsmerne cez tunel Diel a estakádu ponad Nosickú priehradu a po časti pôvodnej traťovej koľaje až do ukončenia výstavby tunela Milochov (koniec v roku 2021).

  3. Traťový úsek Púchov – Považská Bystrica sa od 17. 9. 2020 v novom profile skráti z 13,6 km na 11,6 km (trať teda bude kratšia o 2 km). Vlaková trasa Bratislava  st. – Žilina sa teda skráti o takmer 2 kilometre (presne 1 855 m).

  4. Dňom 17. 9. 2020 zaniká zastávka Milochov a dočasná Výhybňa Milochov.

  5. Nová zastávka Nosice je zriadená na novej traťovej koľaji v km 161,8. Pôvodná zastávka Nosice bola v km 161,2 starej traťovej koľaje. Posunula sa teda o 600 metrov.

  6. Parametre estakády nad Nosickou priehradou:
    dĺžka premostenia – 589,790 m;
    dĺžka mosta – 603,790 m;
    šírka mosta – 16,76 m;
    výška mosta – 22 m;
    stavebná výška mosta – 4,066 m.

  7. Nový tunel Diel je v osi dlhý 1 081,7 m.

  8. Po 17. 9. 2020 budú používané tri nové mosty:
    SO 44.33.11 PÚCHOV – POVAŽSKÁ BYSTRICA, NOVÝ ŽELEZNIČNÝ MOST NAD NOSICKÝM KANÁLOM;
    SO 44.33.18 PÚCHOV – POVAŽSKÁ BYSTRICA, NOVÝ ŽELEZNIČNÝ MOST NAD VÁHOM;
    SO 44.33.21.1 PÚCHOV – POVAŽSKÁ BYSTRICA, NOVÝ ŽELEZNIČNÝ MOST NAD NOSICKOU PRIEHRADOU.

  9. Na úseku UČS 44 bude zrušené  jedno železničné priecestie v km 161,980.

  10. Vybudovalo sa 1 mimoúrovňové križovanie v Púchove – SO 44.33.10 PÚCHOV – POVAŽSKÁ BYSTRICA, NOVÝ CESTNÝ NADJAZD V SŽKM 159,506.


Informačný servis


Zdroj: Webnoviny.sk - Veľká sláva: Cesta vlakom do Považskej Bystrice bude vďaka vyrovnaniu trate, novému tunelu a ceste ponad priehradu od štvrtka 17. 9. o 4 minúty rýchlejšia © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli

https://www.24hod.sk/velka-slava-cesta-vlakom-do-povazskej-bystrice-bude-vdaka-vyrovnaniu-trate-novemu-tunelu-a-ceste-ponad-priehradu-od-stvrtka-17-9-o-4-minuty-rychlejsia-cl742021.html