24hod.sk    Ekonomika

25. mája 2025

Viac než polovica Slovákov chodí do nákupných centier každý týždeň, zvyčajne stihnú všetko vybaviť za dve hodiny



Viac ako 63 % Slovákov navštívi obchodné centrum aspoň raz za týždeň, pričom najväčším lákadlom je možnosť vybaviť všetko pod jednou strechou. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý zrealizovalo oc ...



Zdieľať
25.5.2025 (SITA.sk) - Viac ako 63 % Slovákov navštívi obchodné centrum aspoň raz za týždeň, pričom najväčším lákadlom je možnosť vybaviť všetko pod jednou strechou. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý zrealizovalo oc tehelko v spolupráci s agentúrou MNFORCE na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov v apríli 2025.


Viac ako polovica návštevníkov prichádza s cieľom nakúpiť potraviny, významnú úlohu zohráva aj gastro segment, kde dominujú kaviarne a cukrárne (46,8 %), ako aj ázijská, slovenská a talianska kuchyňa.

Návšteva trvá väčšinou do dvoch hodín


Drvivá väčšina návštevníkov (takmer 80 %) vybaví všetko potrebné do dvoch hodín. Kľúčovým faktorom pri výbere nákupného centra je dostupné a kvalitné parkovanie, ktoré je dôležité pre takmer tri štvrtiny opýtaných.

„Dnešný zákazník očakáva efektívnosť, komfort a rozmanitosť na jednom mieste. V oc tehelko si to veľmi dobre uvedomujeme a prispôsobujeme tomu aj ponuku našich služieb a prevádzok, ktorú stále rozširujeme o také, ktoré spájajú praktické a zážitkové využitie návštevy nášho centra. Zároveň našim zákazníkom ponúkame bezproblémové parkovanie v priestoroch našich podzemných garáží,“ uviedla Natália Hercegová, projektová manažérka oc tehelko.

Slováci využívajú nákupné centrá aj na občerstvenie


Až 9 z 10 respondentov uviedlo, že aspoň niektoré z ponúkaných služieb pravidelne využíva. Približne tretina respondentov využíva nákupné centrá aj na občerstvenie, pričom častejšie sa v nich stravujú muži a mladší ľudia do 29 rokov. Najobľúbenejšie sú kaviarne a cukrárne, nasleduje ázijská, slovenská a talianska kuchyňa.

Prevádzky rýchleho občerstvenia obľubuje viac ako 35 % návštevníkov, naopak, prevádzky so šalátmi navštevuje len minimum zákazníkov. Prieskum potvrdil, že spojenie viacerých obchodov, dostupnosť služieb a bohatá gastro ponuka motivujú väčšinu Slovákov k pravidelnej návšteve nákupných centier.


Zdroj: SITA.sk - Viac než polovica Slovákov chodí do nákupných centier každý týždeň, zvyčajne stihnú všetko vybaviť za dve hodiny © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli

https://www.24hod.sk/viac-nez-polovica-slovakov-chodi-do-nakupnych-centier-kazdy-tyzden-zvycajne-stihnu-vsetko-vybavit-za-dve-hodiny-cl815633.html