![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
27. marca 2014
Vieme, čo najviac nakupujú mladí ľudia v e-shopoch
Slováci vo veku do 20 rokov vyhľadávajú v internetových obchodoch najmä oblečenie. Šatník si prostredníctvom e-shopov dopĺňa 59 percent mladých. Za oblečením nasledujú počítače (35 percent), ...
Zdieľať
 BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) - Slováci vo veku do 20 rokov vyhľadávajú v internetových obchodoch najmä oblečenie. Šatník si prostredníctvom e-shopov dopĺňa 59 percent mladých. Za oblečením nasledujú počítače (35 percent), knihy (30 percent), mobilné telefóny (29 percent) a počítačové hry (24 percent). Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer dvetisíc respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše osemtisíc domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
"Približne 35 percent mladých ľudí navštevujúcich e-shopy nakupuje online minimálne raz mesačne," uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodal, že viac ako 800 eur minie ročne v e-shopoch asi desať percent opýtaných zo spomínanej vekovej kategórie. "Hlavným dôvodom nákupu je pre 43 percent mladých úspora peňazí. Za ňou nasleduje širší sortiment a úspora času, ktoré majú obe po 20 percent," prezradil riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a doplnil, že 79 percent mladých preferuje dobierku a deväť percent osobný odber.
Recenzie internetových obchodov si pred nákupom vždy pozrie 46 percent opýtaných, pričom ďalších 44 percent ľudí do 20 rokov si hodnotenia prečíta vtedy, ak e-shopy ešte nepozná.
Informácie agentúre SITA poskytla Diana Mareková Theizlová z agentúry Fusion.
