Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Viete, ktoré lokality Bratislavy majú potenciál na rozvoj?



Pri pohľade na mapu Bratislavy je zrejmé, kde sa takéto lokality ešte nachádzajú a nie je ich až tak málo. Nájdeme ich napríklad na okrajoch každej mestskej časti. Rastúce developerské projekty ...



Zdieľať
bez nazvu BRATISLAVA 25. septembra (WBN/PR) - Pri pohľade na mapu Bratislavy je zrejmé, kde sa takéto lokality ešte nachádzajú a nie je ich až tak málo. Nájdeme ich napríklad na okrajoch každej mestskej časti. Rastúce developerské projekty možno vidieť v smere za Vajnormi (Vajnory, Čierna Voda, Slovenský Grob). Už niekoľko rokov je developované územie za Petržalkou (Južné mesto) a stavia sa aj na poliach za Dúbravkou a Lamačom (Bory, Centrop).


Dúbravka a Lamač sú pripravené najlepšie
Základom úspešného napredovania nových lokalít je fungujúca dopravná infraštruktúra a jej napojenie na existujúcu cestnú sieť. Rovnako dôležitou je vybavenosť lokality. Z tohto pohľadu je najlepšie pripravené územie za Dúbravkou a Lamačom. V blízkosti sa nachádza napojenie na diaľnicu D2 s privádzačom Stupava a tunelom Sitina. "Na rozdiel od ostatných spomenutých rozvojových území je postup budovania nového územia Bory opačný. Ako prvá je totiž budovaná infraštruktúra a vybavenosť, ktorá je kapacitne pripravená na rozširovanie a rast nových obytných blokov a funkcií. Na rozdiel od Petržalky, Vajnôr či Čiernej Vody, kde ako prvé rastú bytové a rodinné domy", hovorí Michal Zajíček, analytik realitného trhu LEXXUS.

Developerov lákajú opustené priemyselné zóny
K zaujímavým rozvojovým zónam na okraji Bratislavy patria opustené priemyselné zóny. Medzi najrozvinutejšie patria zóna Pribinova, Mlynské Nivy a okolie prístavu. Podobnú víziu majú developeri aj s územím niekdajších bratislavských chemických závodov – ISTROCHEM, respektíve s petržalskou Matadorkou.

Úspech územia prináša život lokality počas dňa
Predpokladom pre fungovanie v nových lokalitách je dostatočná lokálna a minimálne základná občianska vybavenosť, ktorá pomôže aspoň čiastočne zmenšiť dopravné zaťaženie. Hovoríme hlavne o školách, škôlkach, obchodoch a základných službách. Správnemu a zdravému fungovaniu spoločenstva v novom území pomôže správny pomer funkcií. Mala by byť zastúpená administratíva a drobná výroba, ktoré budú zabezpečovať život lokality aj počas dňa, aby sa nová lokalita nestala len miestom na prespatie a trávenie voľného času.

Úprava prostredia a bezkolízna dopravná infraštruktúra
V neposlednom rade je pre obyvateľov dôležité príjemné prostredie, čím myslíme dostatok zelene, oddychových plôch, miest pre šport a relax, prípadne pri väčších územiach aj miesta pre kultúrne vyžitie, ako napríklad divadlo, kino, knižnica, galéria a pod. Podstatnú úlohu zohráva bezkolízna dopravná infraštruktúra - verejná doprava, napojenie na rýchlostné cesty, záchytné parkoviská a dostatok parkovacích miest pre rezidentov aj návštevy. Ideálna je lokalita, z ktorej je možná doprava do mesta minimálne dvoma smermi, kde je viac alternatív dopravného spojenia s mestom (MHD, mimo-mestská doprava, vlak), výpadovka, a pod.

Autor článku: Ing. arch. Michal Zajíček, analytik spoločnosti LEXXUS
Zdroj: LEXXUS, a.s.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bývalý hlavný kontrolór Prešova Ernst ohlásil kandidatúru na primátora
<< predchádzajúci článok
SES Tlmače sa spoločne so Škodou Praha uchádzajú o projekt Pljevlja