Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

24. februára 2011

Vlani išlo na reklamu v rádiách o 8,3 % viac ako pred rokom



Do reklamy v slovenských rádiách investovali zadávatelia v minulom roku o 8,3 percenta viac peňazí ako rok predtým. "Nárast reklamných výdavkov nebol len ...



Zdieľať
radio prehravac Foto: Ilustračné foto SITA, APBRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) - Do reklamy v slovenských rádiách investovali zadávatelia v minulom roku o 8,3 percenta viac peňazí ako rok predtým. "Nárast reklamných výdavkov nebol len výsledkom zvýšenia cenníkových cien rozhlasových staníc, ale bol sprevádzaný aj vyšším počtom odvysielaných reklám a nárastom objemu predaného reklamného priestoru," informovala PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková.


Rádiá odvysielali medziročne o 11 percent viac spotov. Vzrástol aj objem predaného reklamného priestoru. Celkovo si mohli poslucháči vypočuť 282-tisíc spotov, čo predstavuje 2 037 hodín reklamy, teda takmer 85 dní vysielania. Rok predtým to bolo 72 dní, teda objem predanej reklamy sa zvýšil o 18 percent.

Najviac reklamy predalo v minulom roku rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné Melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Jednotlivé rádiá obhájili svoju pozíciu z roku 2009, výnimkou je len Slovensko 1, ktoré z pozície štvorky vytlačili Jemné melódie.

Podľa údajov TNS Slovakia najviac reklamných spotov odvysielali rádiá vo štvrtok 9. decembra 2010. Bolo to dokopy 1 381 spotov, ktoré súhrne trvali 10 hodín 12 minút. Najdlhší reklamný blok obsahoval 13 spotov, trval 5 minút a 20 sekúnd, odvysielalo ho 21. októbra 2010 v čase od 8:56 do 09:01 rádio Expres. Za takzvaný prime time vo vysielaní rádií možno považovať čas od 8:00 do 10:00 a od 10:00 do 12:00. Počas týchto štyroch hodín odvysielali rádiá 34 percent všetkých reklám.

V TOP 10 segmentov, ktoré sa vlani najviac objavili v rádiách, vedú osobné automobily, nasledujú predajcovia nábytku, inzercia časopisov, reklamy elektropredajcov a novín. "Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú," uviedla Bunčáková. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice.

Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sú Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V Iraku má Slovensko nového veľvyslanca
<< predchádzajúci článok
General Motors vlani prvýkrát od roku 2004 dosiahol zisk