Vyplýva to z prieskumu, ktorý v júli a auguste 2005 uskutočnil mimovládny ekonomický inštitút INEKO u vybraných súkromných spoločností. Cieľom ankety bolo zistiť hlavné bariéry financovania slovenského športu zo strany súkromného sektora. Z 50 oslovených spoločností vrátilo vyplnené dotazníky 20, medzi ktorými sú zastúpené významné firmy finančného aj nefinančného sektora. Až 28 % spoločností sa vyslovilo, že chýbajú pravidlá zvýhodňujúce sponzorstvo. Ďalšími bariérami sú netransparentné hospodárenie športových organizácií - 19 %, nedôveryhodný, resp. neschopný manažment športových organizácií - 12%, a málo úspešných športovcov, resp. slabé športové výsledky - 11 %. Medzi športy, ktoré firmy najviac podporujú, patrí ľadový hokej, futbal, tenis a motorizmus. Z činností, ktoré majú záujem podporovať, dostala najviac hlasov podpora reprezentácie (vrcholový šport) - 28 %, divácky zaujímavé domáce ligové súťaže - 27% a talentovaná mládež - 23 %. Hlavným motívom podpory športu je snaha vytvoriť si čo najlepší imidž - dobré meno spoločnosti s cieľom vytvoriť pozitívne asociácie v povedomí širokej verejnosti - a reklama - snaha osloviť cieľovú skupinu spotrebiteľov a zvýšiť tak predajnosť svojich produktov. S podporou športu z pohľadu vlastného prospechu sú firmy spokojné rôzne. Väčšina plánuje podporu športu ponechať na súčasnej úrovni, 25 % však zvažuje zníženie, resp. zastavenie podpory športu. Zvýšiť podporu chce 10 % respondentov. Väčšina zo súkromných spoločností, ktoré vyplnili dotazník, je súčasťou medzinárodnej korporácie. Pri rozhodovaní o podpore športu na Slovensku sú preto do istej miery závislé od materskej spoločnosti. (SITA)