Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

30. apríla 2019

Vodný slalom v metre: Slováci využijú v Tokiu iný druh dopravy



Manažment sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky má za sebou inšpekčnú cestu v dejisku OH 2020. Počas piatich dní absolvoval deväť rokovaní s predstaviteľmi šiestich hotelov, ...



Zdieľať
Ilustračná snímka.
Bratislava 30. apríla (TASR) - Manažment sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky má za sebou inšpekčnú cestu v dejisku OH 2020. Počas piatich dní absolvoval deväť rokovaní s predstaviteľmi šiestich hotelov, ktoré by vzhľadom na svoju polohu mohli byť vhodné pre potreby slovenských vodných slalomárov.


"Praktické skúsenosti s najväčším mestom na svete nás prinútili zmeniť zaužívané štandardy natoľko, že naši športovci a ich realizačné tímy nebudú v japonskej prehustenej doprave využívať na transport prenajaté auta, ale z hotela na kanál a späť sa budú presúvať metrom," uviedli pre canoe.sk zástupcovia sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky po návrate z inšpekčnej cesty z Tokia, kde sa v októbri uskutočnia testovacie preteky pred OH 2020.

"Už štandardnými činnosťami pri obhliadke hotelov je ich trasovanie a dopravná dostupnosť k letiskám, dopravným uzlom, vhodným reštauráciám a predovšetkým k samotnému športovisku. Pri dlhodobom pobyte v termíne 12. október až 2. november je pre nás, samozrejme, kľúčová požiadavka jednoduchá dopravná dostupnosť, čo najlepšie podmienky na regeneráciu, dostupnosť športovísk pre kondičnú prípravu, pestré raňajky a samozrejme, priestor pre sušenie vodáckych vecí," vysvetľoval viceprezident Slovenskej kanoistiky Richard Galovič.

Inšpekčná cesta bola nevyhnutná súčasť logistickej prípravy na nadchádzajúcu olympiádu. Okrem iného aj preto, že v termíne predolympijských pretekov sa v metropolitnej oblasti Tokio očakáva navyše 200-tisíc fanúšikov MS v ragby, čo výrazne zvyšuje už aj tak vysokú priemernú cenu ubytovania. "Oficiálny hotel našej výpravy počas eliminačných pretekov, následných predolympijských pretekov a všetkých tréningových kempov v predbežnom počte takmer 80 pobytových nocí chceme lokalizovať do oblasti Tokio Bay, vzdialenej od Kansai Canoe Slalom Olympic Parku iba deväť minút jazdy metrom," povedal Galovič.

Praktické skúsenosti 38-miliónovým mestom ukázali, že štandardná preprava prenajatými autami nie je optimálna. Preto budú športovci a ich realizačné tímy využívať na presuny verejnú dopravu. "Kľúčové bolo vyriešiť transport športového výstroja. Prevážať lode v metre je nemysliteľné. Máme prísľub od Japonskej kanoistickej federácie na pomoc s logistikou lodí. Prevoz lodí po prílete a pred odletom bude aj v ich réžii," ozrejmil športový riaditeľ sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky Lukáš Giertl.

Čo sa týka samotného olympijského kanála, japonský návrat ku konceptu rovnej trate vyskladanej umelými prekážkami RapidBlocs, rovnako ako na olympijských kanáloch v Londýne a Rio de Janeiro, postaveného iba pár metrov od mora, evokuje úplne nové prostredie, na ktoré si bude potrebné čo najviac zvyknúť. "Samotný kanál ma podobné parametre ako ten brazílsky, aj keď opticky pôsobí podstatne subtílnejšie. Ukazuje sa, že technológia RapidBlocs využívaná pri budovaní moderných olympijských kanálov, by napriek svojej vyššej cene mala byť pre svoju vysokú variabilitu využitá aj pri nevyhnutnej rekonštrukcii nášho areálu v Bratislave-Čunove. To by našim športovcom v maximálnej miere pomohlo už v ich príprave na olympijské hry," dodal Galovič.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bývalý futbalista Řepka pôjde do väzenia
<< predchádzajúci článok
Stephensová a Altidore sa zasnúbili