Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Voľby 2012

15. marca 2012

Voľby 2012: Rada pre vysielanie dostala cez voľby 13 sťažností



V súvislosti s predčasnými voľbami do Národnej rady SR zaevidovala Rada pre vysielanie a retransmisiu 13 sťažností, agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Podľa ...



Zdieľať
bilbord BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) - V súvislosti s predčasnými voľbami do Národnej rady SR zaevidovala Rada pre vysielanie a retransmisiu 13 sťažností, agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.


Podľa Jelčovej 11 sťažností, ktoré prišli na licenčnú radu, sa vzťahuje na vysielanie pred zákonným začiatkom kampane, teda do 18. februára, dve sťažnosti sú na vysielanie počas kampane.

"Rada zatiaľ prešetrila a vybavila tri sťažnosti - na vysielanie spotov OZ Občan v akcii, ktoré boli politickou reklamou 99 percent - občiansky hlas. Sťažnosti boli opodstatnené a TV Markíza za vysielanie spotov dostala pokutu 100-tisíc eur, TV JOJ upozornenie na porušenie zákona," uviedla Jelčová s tým, že ostatné sťažnosti ešte rada preveruje.

Rada tiež na základe vlastnej iniciatívy uložila za vysielanie reklamy, ktorá popularizovala politickú stranu 99% - občiansky hlas a jej kandidátov vysielateľovi Fun rádia sankciu - upozornenie na porušenie zákona. Diváci a poslucháči sa obrátili na licenčnú radu aj s niekoľkými podnetmi na obsah politickej reklamy. "Za tú však nesú zodpovednosť priamo politické strany, nie vysielatelia, preto takéto podnety nepatria do kompetencie rady," doplnila pre SITA hovorkyňa RVR.


Sťažnosti sa týkali aj menších vysielateľov

Sťažnosti týkajúce sa vysielania počas predvolebnej kampane sa týkali toho, že TA3 18. februára cca o 11:30 odvysielala naživo zasadnutie Ústrednej rady SDKÚ-DS.

Ďalšia bola na vysielanie TV Nové Zámky od 1. do 4. marca, v ktorom predstavili kandidátov 15 politických strán. Sťažovateľ podľa Jelčovej namietal, že program nebol zreteľne označený ako politická reklama.

Tri sťažnosti na vysielanie pred začiatkom kampane sa týkali spotov OZ Občan v akcii propagujúcich politickú stranu 99 percent - občiansky hlas odvysielaných TV Markíza a JOJ. Štyri podnety boli na RTVS - vysielanie relácie Večer na tému - Špeciálny okrúhly stôl na Dvojke 15. februára. Diskusia mala byť o požiadavkách protestu Gorila, podľa sťažovateľov sa však "zmenila na nechutnú predvolebnú kampaň politických strán, ktorých zástupcovia v relácii účinkovali", informovala ďalej hovorkyňa RVR.

Jeden divák sa tiež sťažoval licenčnej rade na šot vysielaný 13. februára na TA3, ktorým TA3 promovala jednu zo svojich predvolebných relácií. "Obsah šotu považoval za nevhodný, pretože vraj svojím textom urážal viac ako 70 percent občanov SR - kresťanov." Rade prišla pred začiatkom kampane aj sťažnosť na rozhovor odvysielaný Rádiom Lumen na tému "Slušnosť v politike", ktorý rádio odvysielalo 17. februára, pretože v ňom ako hostia vystupovali dvaja predstavitelia KDH.

"Podľa sťažovateľa mali mať možnosť vyjadriť sa k téme aj zástupcovia iných politických strán," priblížila podnet hovorkyňa RVR. Licenčná rada zaznamenala sťažnosti aj na dvoch menších vysielateľov. V podaní na Televíziu Trenčín mal sťažovateľ výhrady k vysielaniu od 3. do 5. februára, v ktorom podľa neho dostal neprimeraný priestor Robert Fico na úkor ostatných kandidátov. V prípade TV Levoča podľa sťažovateľa vysielateľ porušil zákon, keď 23. januára odvysielal reportáž z mítingu politickej strany, dodala Jelčová. Podľa zákona má RVR na preverenie každej žiadosti 90 dní.


RVR robila aj vlastný monitoring

RVR v súvislosti s voľbami robila aj vlastný monitoring vysielania vybraných relácií viacerých rozhlasových a televíznych staníc.

Bude sa ním zaoberať na svojom prvom povolebnom zasadnutí, v utorok 20. marca a o výsledkoch bude podľa Jelčovej informovať. RVR sledovala 23 relácií, z toho osem spravodajských a publicistických programov Jednotky a Dvojky STV (RTVS), štyri relácie televízie Markíza, dve relácie TV JOJ, štyri relácie TA3 a z rozhlasových okruhov SRo - tri relácie Rádia Slovensko a dve relácie Rádia Patria.

Licenčná rada dohliadala najmä na dodržiavanie povinností určených zákonom o voľbách do NR SR. Monitorovala, či sa dodržiava vyváženosť a názorová pluralita, objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov a oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru. Okrem toho RVR monitorovala vysielanie aj na základe sťažností, ktoré dostáva.

© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mafiánskemu bossovi Piťovi rozšírili obvinenie
<< predchádzajúci článok
Bielorusko bráni kritikom režimu vycestovať

Voľby 2012: Rada pre vysielanie dostala cez voľby 13 sťažností - diskusné fórum čitateľov

ble1.5. 15:56:50