Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. mája 2011

Začal sa tender na projekt D1 Dubná Skala - Turany



Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. v stredu začala verejnú súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie a výstavbu úseku diaľnice D1 Dubná Skala - ...



Zdieľať
dialnica Ilustračné foto SITA/Rastislav OvšonkaBRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. v stredu začala verejnú súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie a výstavbu úseku diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,5 kilometra. Výstavba diaľničného úseku je naplánovaná na 1 100 dní, čiže tri roky. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa NDS Nora Gubková s tým, že trasa diaľnice bude zároveň obchvatom pre Vrútky, Martin a Sučany. NDS zatiaľ neoznámila predpokladanú cenu za dodanie projektu a vykonanie stavebných prác na diaľnici Dubná Skala - Turany. Záujemcovia o účasť v tendri môžu požiadať o súťažné podklady do 27. mája. Termín predkladania a otvárania ponúk diaľničiari takisto neuviedli.


Na úseku je navrhnuté ľavostranné malé odpočívadlo Turčianska Štiavnička a na pravej strane veľké odpočívadlo s plochou pre čerpaciu stanicu pohonných látok. Práce majú byť financované z európskych prostriedkov a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. "Súčasťou stavby je aj diaľničný privádzač Martin a štyri mimoúrovňové križovatky," uviedla ďalej Gubková.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja pôvodne predpokladalo, že tender na výstavbu diaľnice Dubná Skala - Turany bude vyhlásený v apríli. Práce by mali pritom začať v auguste tohto roka a trvať do leta 2014. Plánovaný diaľničný úsek Dubná Skala - Turany bol súčasťou zrušeného prvého balíka PPP. V rámci tohto projektu malo byť zo súkromných zdrojov postavených päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Štát by následne investíciu splácal koncesionárovi počas 30 rokov. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) z troch diaľničných projektov PPP zastavil prvý a tretí balík z dôvodu, že ich finančné podmienky neboli pre štát výhodné.

Z úsekov, ktoré boli pôvodne zahrnuté do prvého balíka PPP, v súčasnosti pokračujú tri tendre. Dva sú zamerané na prvú a druhú etapu výstavbu D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 18,5 kilometra a jeden na výstavbu úseku D1 Fričovce - Svinia v dĺžke 11,2 kilometra.

V súťaži na prvú časť úseku Jánovce - Jablonov dostala NDS 13 ponúk, keď najlacnejšiu predložila spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s firmou Bögl a Krýsl, a to takmer 60 mil. eur bez DPH. Predpokladaná cena zákazky pritom bola 94,65 mil. eur bez dane, pričom práce majú trvať dva a pol roka. Diaľničiari ponuky zatiaľ vyhodnocujú. V prípade súťaže pre druhú časť spomínaného úseku diaľnice v súčasnosti upravujú súťažné podklady na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý posúdil námietky spoločnosti Doprastav, a.s. Náhradný termín na predkladanie a otváranie ponúk diaľničiari ešte neurčili. Odhadovaná cena pre druhú etapu výstavby diaľnice Jánovce - Jablonov je 265,68 mil. eur bez dane, práce sú naplánované na tri a štvrť roka. Výstavba úseku Fričovce - Svinia má predpokladanú cenu 213,19 mil. eur bez dane, práce sú naplánované na 1 200 dní, od septembra 2011 do konca roka 2014. Termín na predkladanie a otváranie ponúk je 27. júna.

Tender na ďalší úsek Hubová - Ivachnová (15,25 kilometra) za odhadované náklady takmer 582 mil. eur bez dane by mal byť podľa rezortu dopravy vypísaný v máji. Plánované trvanie stavby je od septembra tohto roka do marca 2015. Súťaž na stavbu posledného úseku z prvého balíka PPP Turany - Hubová (13,6 kilometra) za predpokladanú cenu 698 mil. eur bez dane by mohla začať v septembri tohto roka. Plánovaný začiatok prác je v marci budúceho roka a dokončenie v októbri 2015. Podmienkou začatia tendra na tento úsek je však dohoda ministerstva dopravy s mimovládnymi organizáciami a ministerstvom životného prostredia. Ochranári sa totiž sťažovali v Európskej komisii proti trase úseku v blízkosti chránených území prírody Malej a Veľkej Fatry. Žiadali trasu zmeniť a postaviť na nej tunel Korbeľka. Ak sa nepodarí nájsť dohodu s mimovládnymi organizáciami, tento úsek pravdepodobne vypadne.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Koncern Holcim dosiahol v 1. kvartáli zisk 10 mil. CHF
<< predchádzajúci článok
Bývalá Juhoslávia si pripomínajú smrť Josipa Tita