Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. februára 2006

Zastavenie privatizačných rozhodnutí sa presunulo na február



Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí rozhodla o neprijímaní privatizačných rozhodnutí po 22. februári 2006. Zmenila tak vládne uznesenie z 25. januára tohto roka, podľa ktorého sa nemali ...



Zdieľať

BRATISLAVA 22. februára (WN/SITA) - Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí rozhodla o neprijímaní privatizačných rozhodnutí po 22. februári 2006. Zmenila tak vládne uznesenie z 25. januára tohto roka, podľa ktorého sa nemali privatizačné rozhodnutia prijímať po 31. marci 2006. Neprijímať privatizačné rozhodnutia odporúčajú ministri zároveň aj Fondu národného majetku SR. "Priama strata neprivatizácie je ťažko vyčísliteľná, lebo predajom spoločností sa mala zvýšiť ich rentabilita, kvalita a mal sa zabezpečiť ich rozvoj a pri tom je veľmi ťažko vyčísliť dopad neprivatizácie," reagoval minister hospodárstva Jirko Malchárek na odhad priamych škôd v súvislosti so zastavením viacerých privatizačných procesov.

O neprijímaní privatizačných rozhodnutí prezídium Fondu národného majetku SR rozhodlo už minulý týždeň. Malo by sa to týkať aj tendrov, ktoré už sú vypísané, ako sú podniky Slovenskej autobusovej dopravy, teplárne a Západoslovenskej energetiky, a.s. Podľa hovorkyne fondu Tatjany Lesajovej by mal FNM o ďalšom postupe v týchto tendroch rozhodnúť do konca februára 2006. Tendre sa pritom podľa nej môžu zrušiť, môže sa predĺžiť termín podávania záväzných ponúk, neotvoria sa obálky alebo sa zvolí iný postup.

Rozhodnutie vlády o zastavení privatizácií sa týka aj Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). "Poradca aj výberová komisia mi predložili návrh so svojim odporúčaním na investora, budem však rešpektovať rozhodnutie vlády o neprijímaní privatizačných rozhodnutí," vysvetlil minister dopravy Pavol Prokopovič. Priame škody z neprivatizácie ZSSK Cargo sa odhadujú podľa Prokopoviča na niekoľko sto miliónov korún. "Najväčšou škodou podľa môjho názoru je však to, že ostatné konkurenčné firmy mali možnosť nahliadnuť do obchodných zámerov spoločnosti, jej cenotvorby, obchodných plánov či koncepcií do budúcnosti," povedal po rokovaní vlády minister dopravy. Tieto faktory sa podľa neho nedajú vyčísliť, avšak určite to bude mať negatívne dôsledky na ďalších chod ZSSK Cargo.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Lietadlá CIA na Slovensku nepristávali, tvrdí MZV SR
<< predchádzajúci článok
Priame škody z neprivatizácie Carga sú niekoľko sto miliónov