24hod.sk    Ekonomika

15. augusta 2014

Živly aj tento mesiac spôsobujú značné škody



Tohtoročné leto prevládajú dažde nad slnečnými lúčmi. Búrky prinášajú problémy už od mája a časté víchrice spôsobujú značné škody na majetku. Allianz ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 15. augusta (TASR) - Tohtoročné leto prevládajú dažde nad slnečnými lúčmi. Búrky prinášajú problémy už od mája a časté víchrice spôsobujú značné škody na majetku. Allianz – SP len za tento mesiac eviduje škodu zatiaľ za milión eur.


Nočná búrka zo stredy na štvrtok tento týždeň vytopila pivnice a zabila hospodárske zvieratá. Vznikli škody následkom víchrice, povodne, záplav a následkom pádov predmetov. "Klienti nám nahlásili už desiatky poistných udalostí s výškou škody viac ako 20.000 eur. Najväčší nárast hlásení však ešte očakávame," hovorí Jozef Hrdý, riaditeľ odboru likvidácie v Allianz – Slovenskej poisťovni.

Hlásenia z predmetnej noci stále pribúdajú. Silný vietor zvalil strom pred domom, zničil plot aj s betónovým základom. Korene stromu zdvihli chodník a spôsobili škodu aj v záhrade. Ďalším klientom zaplavilo suterén domu a na prízemí mali 30 centimetrov vody, hasiči zasahovali v noci aj nad ránom. Dážď opäť vytopil najmä dvory a pivničné priestory. Víchrica sa dotkla aj podnikateľov, na dvoch kravínoch vietor strhol strechu. O život prišli aj tri ovce, na ktoré spadla strešná krytina.

Od začiatku mesiaca klienti už nahlásili 1200 poistných udalostí spôsobených živlami. Najčastejšie ide o škody na majetku a na vozidlách, príčinami sú víchrica, povodne, krupobitie, záplava, pád stromu či stožiaru, úder blesku a atmosférické zrážky. Najväčšie augustové škody boli v Bratislave, Nitre a v Trnave.

Allianz – SP rieši nahlásené poistné udalosti tak, aby mohla čo najrýchlejšie odškodniť nároky klientov. Hneď pri nahlásení škody poisťovňa rozhodne o ďalších potrebných krokoch k jej likvidácii. Pri nákladnejších poškodeniach pristupuje k poskytnutiu zálohy poistného plnenia, ktorej účelom je čiastočné finančné krytie pre klienta už počas priebehu odstraňovania a opravy škody.

Pri vzniku škodovej udalosti môžu klienti nahlásiť poistnú udalosť ihneď, a to buď telefonicky alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Dobré je mať aj vlastnú fotodokumentáciu.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/zivly-aj-tento-mesiac-sposobuju-znacne-skody-cl303118.html