Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. februára 2018

ŽOS Vrútky: Z 32 sú na záručnej oprave 4 vlaky, tvrdenie OĽaNO nesedí



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Dušan Hein
Bratislava 22. februára (TASR) – Z 32 vozidiel dodaných spoločnosťou ŽOS Vrútky štátnej železničnej spoločnosti sú na záručnej oprave štyri, nie 17, ako tvrdí predseda hnutia OĽaNO Igor Matovič. V stanovisku pre TASR na to upozornila Jana Horníková z marketingu ŽOS Vrútky.


Reagovala tým na utorkové (20. 2.) vyhlásenia šéfa Obyčajných, ktorý tvrdil, že 17 vlakov 861, ktoré dodali štátnej železničnej spoločnosti ŽOS Vrútky, je mimo prevádzky. Štát tak podľa neho vyhodil 131 miliónov eur, pretože 53 % nových vlakov je odstavených. "Naša firma ŽOS Vrútky nemala ani najzákladnejšie skúsenosti pri vývoji tak zložitého výrobku," poznamenal Ján Marosz, opozičný poslanec a tieňový minister dopravy OĽaNO.

Podľa ŽOS Vrútky sú však na záručnej oprave len štyri vozidlá, nie 17, ako tvrdil Matovič. "K dnešnému dňu sú na základe uplatnenej reklamácie odstavené štyri vozidlá (dieselmotorové jednotky – DMJ) a odstránenie poruchy bude v zmysle garancie bezplatné (dve vozidlá majú poruchu motora z dôvodu poruchy vodného čerpadla a dve vozidlá majú prasknutý chladič)," spresnila Horníková s tým, že záručné opravy motora vykonáva dodávateľ motora firma MAN a výmenu chladičov zabezpečuje dodávateľ RailPacku firma Voith.

Ďalšie štyri dráhové vozidlá sú podľa vagónky odstavené z dôvodu násilne poškodených kolies, sedem je na údržbe a dve vozidlá sú mimo prevádzky následkom násilnej škody stretom s cudzím motorových vozidlom.

Ako možný dôvod poruchovosti vozidiel uviedol Matovič aj to, že vagónku vlastní rodina okolo bývalého predsedu SNS Víťazoslava Mórica, ktorý nedodal kvalitné výrobky. "Ako je to možné? No jednoducho, Víťazoslav Móric dodal haraburdy, ktoré sa kazia, z ktorých je k dnešnému dňu viac ako polovička nefunkčných," skonštatoval Matovič.

ŽOS Vrútky však argumentujú, že použili pre vlaky špičkové komponenty najrenomovanejších výrobcov. Ide o motory MAN, RailPack a hydroprevodovka Voith, podvozky Siemens či klimatizácie Liebherr.

"DMJ boli dodávané na základe najnižšej ceny, ktorá vyplynula z elektronickej aukcie, v ktorej ŽOS Vrútky súťažili s poľskou firmou Pesa podľa medzinárodných tendrových podmienok," pripomenula Horníková, pričom dodala, že firma ŽOS Vrútky postúpila vyjadrenia Igora Matoviča svojmu právnemu zástupcovi.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Po krádežiach v obchodoch kolumbijská armáda posilnila bezpečnosť
<< predchádzajúci článok
Prvá časť rekonštrukcie zimného štadióna v Kežmarku sa blíži ku koncu